۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۳۳
کد خبر: 85072909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بسته کمکی ۲۷۴ میلیون یورویی هلند برای اوکراین

۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۳۳
کد خبر: 85072909
بسته کمکی ۲۷۴ میلیون یورویی هلند برای اوکراین

تهران- ایرنا- دولت هلند دوشنبه شب اولین بسته کمکی جامع به اوکراین در سال ۲۰۲۳ را به مبلغ ۲۷۴ میلیون یورو اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پراودا، بر اساس بیانیه مشترک لیزج شراین ماخر وزیر تجارت خارجی و همکاری‌های توسعه و ووپکه هوکسترا وزیر خارجه هلند که در مجلس نمایندگان این کشور قرائت شد، این بسته کمکی ۲۷۴ میلیون یورویی بخشی از کمک ۲.۵ میلیارد یورویی است که دولت هلند برای حمایت از اوکراین در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته است.

از این مبلغ، ۱۸۰ میلیون یورو برای کمک‌های بشردوستانه، کشاورزی و بازسازی ویرانه‌های جنگ و ۹۴ میلیون یورو برای حمایت‌های غیرتهاجمی از نیروهای مسلح اوکراین و حفظ میراث فرهنگی این کشور اختصاص داده شده است.

به طور جداگانه، ۴۰ میلیون یورو نیز برای خرید بذر و تجهیزات کشاورزی اوکراین و ۱۰۰ میلیون یورو دیگر برای بازسازی بیمارستان‌ها، سیستم مراقبت‌های بهداشتی، تامین انرژی، ساخت مسکن و زیرساخت‌ها هزینه خواهد شد.

۵ میلیون یورو نیز برای تقویت همکاری بین کی‌یف و ناتو، تسهیل تحقیقات جنایات جنگی در اوکراین و حفظ هویت فرهنگی این کشور هزینه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هوکسترا پیشتر در گفت‌ وگو با یک روزنامه هلندی اظهار کرد: با وجود احتمال طولانی شدن مناقشه در اوکراین، حمایت‌ نظامی باید ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم تداوم ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف، تصریح کرد: باید مقاومت کنیم. نمی‌توانید اکنون از حمایت دست بکشید زیرا این کار تمام تلاش‌هایی را که تا امروز انجام شده را بیهوده می‌سازد.

وزیر خارجه هلند با اشاره به جنگ جهانی دوم که از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ میلادی به مدت ۶ سال به طول انجامید، خاطر نشان کرد:‌ ابتدا باور بر این بود که جنگ جهانی دوم نیز به سرعت تمام می‌شود. ما هنوز به میانه جنگ در اوکراین نیز نرسیده‌ایم.

به گفته این مقام ارشد هلند، تصمیم‌گیری درباره مدت زمان این جنگ که بیش از یک سال از آغاز آن می‌گذرد، بر عهده اوکراین است و متحدان کی‌یف انتخابی جز ادامه حمایت‌های نظامی و ارسال تسلیحات جنگی تا هر زمانی که نیاز باشد، ندارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha