۴۳۸ کیلومتر از جاده‌های خراسان رضوی بهسازی شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۴۳۸ کیلومتر از جاده‌های خراسان رضوی با اعتبار حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال طی سال ۱۴۰۱ بهسازی و آسفالت شد.

جعفر شهامت روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته با اجرای پروژه‌های مختلف لکه گیری، آسفالت و عملیات حفاظتی رویه، ۴۳۸ کیلومتر در محورهای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی استان خراسان رضوی بهسازی شد که با توجه به طول زیاد راههای نیازمند بهسازی، انجام عملیات لگه گیری کریدورهای منتهی به مشهد جهت رفع نارضایتی کاربران راهها در اولویت قرار گرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل عمومی خراسان رضوی با تاکید بر نگاه ویژه بر عملیات بهسازی و لکه گیری تصریح کرد: خراسان رضوی با هدف کاهش تصادفات و روان‌سازی ترافیک جاده‌ای و همچنین افزایش رضایتمندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، طرح تحول بهسازی و آسفالت را اجرایی کرده است و در سال جاری نیز پیگیر عملیاتی شدن و ادامه اجرای این طرح‌ خواهد بود.

وی افزود: در این چهارچوب اجرای لکه‌گیری، آسفالت و عملیات حفاظتی رویه در ۱۸۵ کیلومتر از محورهای غرب استان خراسان رضوی و اجرای لکه گیری، آسفالت و عملیات حفاظتی رویه در ۱۸۳ کیلومتر از محورهای جنوب استان اجرایی شد.

شهامت به لکه گیری، آسفالت و عملیات حفاظتی رویه در ۵۳ کیلومتر از محورهای شمال خراسان رضوی و ۱۷ کیلومتر از محورهای شرق این استان اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی رتبه سوم کشور از نظر طول راهها را داراست و از نظر تردد مسافر و ترانزیت بار نیز جزو استان‌های نخست کشور به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: اجرایی شدن طرح تحول آسفالت جاده‌ای در گسترش ارتباطات روستاها و همچنین در تسهیل تردد جاده‌ای در محورهای مختلف خراسان رضوی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha