۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85072584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توقیف کامیون ۱۵۰ میلیارد ریالی قاچاق و چند خبر کوتاه انتظامی از اصفهان

اصفهان–ایرنا–توقیف کامیون ۱۵۰ میلیارد ریالی قاچاق، فوت کودک سه ساله بر اثر واژگونی خودرو، جمع‌آوری ۱۲۲ معتاد مُتجاهر، انهدام باند سارقان کابل برق و کشف ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از مغازه‌ها از جمله خبرهای انتظامی روز دوشنبه اصفهان است.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف یک دستگاه خودروی کامیون کشنده خارجی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار محمدرضا هاشمی فر افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در راستای بازدید و سرکشی از پارکینگ‌های شهر اصفهان و حین کنترل و نظارت بر خودروهای پارک شده به یکدستگاه خودروی کامیون کشنده خارجی مشکوک شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران پس از استعلام از سامانه‌های هوشمند فراجا دریافتند که این خودرو فاقد اسناد معتبر گمرکی بوده و بصورت قاچاق وارد کشور شده و مدت‌هاست در این پارکینگ نگهداری می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به توقیف این خودرو گفت: ارزش خودروی توقیف شده برابر نظر کارشناسان ۱۵۰ میلیارد ریال است که با پیگیری صورت گرفته مالک اصلی آن نیز شناسایی و پس از دستگیری برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فوت کودک سه ساله بر اثر واژگونی پژو ۲۰۶

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اصفهان از درگذشت یک کودک سه ساله بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ در مسیر شمال به جنوب بزرگراه میرزا کوچک خان شهر اصفهان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: در این حادثه که ساعت یک و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه رُخ داد، یک کودک سه ساله بدلیل شدت جراحات وارد شده پس از انتقال به بیمارستان جان باخت و یک کودک هشت ساله دیگر که مجروح شده بود، در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گفت: کارشناسان پس از بررسی صحنه تصادف، تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانایی راننده خودروی پژو ۲۰۶ در کنترل وسیله نقلیه را علت بروز این حادثه اعلام کردند.

جمع آوری ۱۲۲ معتاد مُتجاهر

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از تداوم اجرای طرح برخورد با خُرده‌فروشان و مصرف کنندگان مواد مخدر در راستای ارتقاء سطح امنیت عمومی در نقاط جُرم‌خیز و آلوده این شهرستان و جمع‌آوری ۱۲۲ معتاد مُتجاهر خبر داد.

سرهنگ حسین بساطی افزود: طرح برخورد با فروشندگان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر و پیشگیری از گسترش کانون‌های جُرم‌خیز در شهرستان اصفهان با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در کلانتری‌های تابعه در ۷۲ ساعت گذشته اجرا شد.

وی بیان داشت: در این راستا مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به کانون های خرید و فروش و استعمال مواد مخدر اعزام و در عملیات جداگانه موفق به دستگیری ۲۲ نفر خُرده‌فروش و کشف ۲ کیلو و ۴۴۵ گرم انواع مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در این طرح همچنین تعداد ۱۲۲ معتاد مُتجاهر جمع‌آوری و برای درمان به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه سایر متهمان برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند، گفت: پلیس با خُرده‌فروشان و سوداگران مرگ با قاطعیت و در چارچوب قانون برخورد می‌کند.

انهدام باند سارقان سیم و کابل برق در تیران و کرون

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون از انهدام باند سه نفره سارقان سیم و کابل برق و کشف مقدار قابل توجهی اموال مسروقه در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ یوسف بهرام‌پور افزود: در پی وقوع یک فقره سرقت سیم و کابل برق در یکی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی تیران و کرون قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در این راستا مأموران حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شدند که پس از متوقف کردن آن مشخص شد که خودرو سرقتی است و سه سرنشین و راننده آن نیز سارقان سابقه‌داری هستند که اقدام به سرقت کابل‌های برق در این شهرستان کرده‌اند.

فرمانده انتظامی تیران و کرون با اشاره به کشف ۲۰۰ متر کابل مسروقه به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در بازرسی از خودروی سرقتی تصریح کرد: سارقان در تحقیقات اولیه انجام شده به بزه ارتکابی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کشف ۱۰ میلیارد اموال سرقت شده از مغازه‌های اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از انهدام یک باند پنج نفره سارقان مغازه‌ها و کشف ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ حسین بساطی افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت از مغازه در این شهرستان، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.
وی گفت: مأموران با بررسی‌ میدانی و انجام اقدامات پلیسی موفق شدند اعضای باند پنج نفره سارقان را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی، آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در بازرسی مأموران از مخفیگاه متهمان، مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه کشف شد که ارزش آنها ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی گفت: متهمان در تحقیقات انجام شده به پنج فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شده‌اند.

سرهنگ بساطی از شهروندان و مالکان واحدهای صنفی خواست تا ضمن رعایت توصیه‌ها و آموزش های پلیس در زمینه پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰، به پلیس اطلاع دهند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha