تردد نوروزی حدود نیمی از جمعیت ایران در مازندران

ساری- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از ثبت ۴۲ میلیون و ۸۱۰ هزار تردد خودرویی در ایام تعطیلات نوروز امسال در جاده‌های این استان خبرداد.

حسن جهانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این تعداد تردد خودرویی در بازه زمانی ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۱ تا پایان ۱۳ فروردین در محورهای اصلی این استان ثبت شده است.

وی اضافه کرد: این میزان تردد خودرویی در جاده‌های استان به نسبت مدت مشابه سال قبل به طور تقریبی سه درصد افزایش یافته است.

جهانیان با بیان این‌که، آمار منتشره از سامانه‌های هوشمند تردد شمار در جاده‌های این استان برداشت شده است، تصریح کرد: مسافران و رانندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سامانه www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

تردد نوروزی نیمی از جمعیت ایران در مازندران

اقامت حدود ۲۰ میلیون مسافر نوروزی در مازندران

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : از آغاز طرح نوروزی تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۶۳۱ نفر شب اقامت مسافران در استان ثبت شد.

صادق برزگر افزود : این تعداد ثبت اقامت مسافران نوروزی مازندران از تاریخ فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر از ۱۶ اسفند پارسال تاکنون است که این رقم در مدت مشابه نوروز ۱۳۹۷ که آن سال تحت تاثیر شرایط کرونایی نبود حدود ۱۷ میلیون نفر شب اقامت بود که افزایش حدود سه میلیونی ورود گردشگر به استان رکورد جدیدی از این حیث به شمار می رود.

وی، تعداد اقامت کننده های سیزدهمین روز تعطیلات نوروز سال جاری را ۵۸۶ هزار و ۳۶۸ اقامت شب و ۳۵ مورد بازدیدهای نظارتی در این استان اعلام کرد.
برزگر گفت: مسافران و گردشگران در هتل ها، اقامتگاه های سنتی، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، هتل بیمارستان ها، هتل بوتیک سنتی، متل ها، خانه مسافر، اقامتگاه های موقت، تاسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی اسکان یافتند.
وی مجموع بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی را هزار و ۳۱۸ مورد از آغاز ستاد تا سیزده فروردین سال جاری اعلام کرد.
برزگر خاطرنشان کرد: از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر تا سیزدهم فروردین سال جاری ۸۷ فقره تشویق، ۱۴۲ فقره تذکرات و ۵۸ مورد اخطار کتبی به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی ارائه شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران کل بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، توریستی، صنایع دستی و موزه از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر تا سیزدهم فروردین سال جاری را ۱۰ میلیون و ۴۹۴هزار و ۶۴۴ نفر اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha