۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85072388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۱۰۰ حادثه جاده‌ای

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ۲۴ اسفند پارسال تاکنون با اجرای طرح عملیات امداد و نجات نوروزی هلال احمر به ۱۳۳ حادثه‌ در استان امدادرسانی شده که از این تعداد ۱۰۰ مورد حوادث جاده‌ای بوده است.

به گزارش ایرنا محمدعلی کاوسی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: همچنین ۱۱ مورد سیل و آبگرفتگی، هشت مورد حوادث شهری و یک مورد کوهستان بوده است و ۱۳ مورد نیز افراد به پایگاه‌های امداد و نجات مراجعه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع حوادث جاده‌ای، ۶۲ مورد واژگونی خودرو بوده است افزود: توصیه می‌شود رانندگان با پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز و پرهیز از رانندگی در زمان خواب‌آلودگی از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: حوادث ترافیکی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته و مصدومان این حوادث نیز ۳۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مجموع حوادث اعلامی به هلال احمر در این مدت ۳۴۱ مصدوم و ۱۸ فوتی داشته است افزود: ۵۹ مصدوم توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده و ۱۸ نفر در محل به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

کاوسی اظهار داشت: ۵۴۱ امدادگر در این حوادث امدادرسانی کردند همچنین ۱۳۰ دستگاه آمبولانس، ۷۷ خودرو نجات و ۲۲ دستگاه کمکدار سبک به‌کارگیری شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۰۱ نفر در پایگاه‌های امدادی اسکان داده شدند، از شهروندان خواست در صورت بروز هر گونه حادثه‌ ضمن حفظ خونسردی برای بهره‌مندی از خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند یا به نزدیک‌ترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha