۱۱ بیمار اورژانسی قشم با آمبولانس دریایی و بالگرد به مراکز درمانی اعزام شدند

قشم - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم از اعزام ۱۱ بیمار بدحال و اورژانسی این جزیره توسط آمبولانس دریایی (سفیر سلامت) و بالگرد اورژانس ۱۱۵ از روز (۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز ۱۳ فروردین جاری) به مراکز درمانی و بیمارستانی استان هرمزگان خبر داد.

دکتر یاسر مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تعداد بیمار بدحال و اورژانسی برای دریافت خدمات تخصصی تر درمانی و بیمارستانی از جزیره قشم به بندرعباس منتقل شده اند.

وی ادامه داد: در مدت یادشده چهار بیمار اورژانسی دارای عفونت خون، مادر باردار (زایمان اضطراری)، مشکل خونی و سکته قلبی از جزیره قشم به بندرعباس و یک کودک مبتلا به دیابت نوع یک کودکان از جزیره لارک به جزیره قشم اعزام و منتقل شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم توضیح داد: همچنین در روزهای پایان سال ۱۴۰۱ و آغاز سال جدید ۶ بیمار بدحال و اورژانسی با تشخیص مشکل کبد، شکستگی مهره کمری، پارگی زبان، خونریزی گوارشی و ۲ مورد سکته قلبی با انجام سه سورتی پرواز توسط بالگرد اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی و بیمارستانی استان هرمزگان اعزام هوایی شده اند.

دکتر مرادی اضافه کرد: در مدت یادشده چهار بیمار با تشخیص های فشار خون بارداری، ۲ مورد خونریزی گوارشی و دیسترس تنفسی (نوزاد) به صورت زمینی توسط آمبولانس های بیمارستان پیامبر اعظم (ص) از طریق مسیر لافت به مراکز درمانی و بیمارستانی خارج از جزیره منتقل شده اند.

وی خدمات اورژانس ۱۱۵ را در جزیره قشم و سراسر کشور رایگان اعلام کرد و گفت: قشموندان و گردشگران در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و بیماری ها، حتما با تلفن ۱۱۵ تماس بگیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم ضمن تاکید بر لزوم خونسردی در زمان وقوع حوادث و سوانح احتمالی، گفت: قشموندان و گردشگران در هر کجای جزیره با تلفن ثابت یا همراه، می توانند بدون گرفتن کد، با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و وقوع حوادث و سوانح را اطلاع دهند.

آمبولانس‌های دریایی از نوع بسیار پیشرفته و مجهز به تجهیزات آی سی یو، امکانات بیمارستانی با قابلیت امدادرسانی به سه بیمار در شرایط عادی و ۱۰ بیمار در شرایط بحرانی است.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و ماموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha