۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85072115
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲ هزار بیمار سرپایی در مراکز درمانی استان مرکزی پذیرش شدند

اراک - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۷۲ هزار بیمار سرپایی در تعطیلات نوروز امسال در مراکز درمانی این استان پذیرش شدند.

دکتر«علیرضا امانی» روز دوشنبه در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در اراک، افزود: ۶۷۰ عمل جراحی و ۶ هزار مورد ماموریت اورژانسی در این مدت به هم استانی‌ها ارایه شد.

وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز امسال که قبل از سال جدید آغاز شد، تمام نیروهای بهداشتی، درمانی، اورژانس استان برای ارایه خدمات به بیماران و مصدومان احتمالی آماده باش بودند.

بستری ۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در ادامه گفت: اکنون ۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۶ مورد در اراک بستری و درمان‌های تخصصی را دریافت می‌کنند.

دکتر امانی افزود: از ۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان، ۵۸ بیمار تشخیص قطعی، ۳۸ بیمار محتمل شناسایی شده و ۲۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

انجام ۱۷ هزار بازرسی از مراکز تهیه موادغذایی، جاده‌ای و تفریحی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: ۱۷ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، جاده‌ای و تفریحی در طرح نوروزی استان مرکزی انجام شد.

دکتر«علی علیمحمدی» افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ مورد اخطار به خاطیان صادر و چهار هزار و ۴۷ مورد نمونه برداری از وضعیت کلرسنجی در مراکز روستایی عملیاتی شد.

وی بیان کرد: ۳۸۰ مورد پاسخگویی به شکایت در تعطیلات نوروز در سامانه تلفنی ۱۹۰ با هدف کمک به مشکلات مختلف حوزه درمان و بهداشت استان ثبت شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان هفت هزار و ۲۴۵ مورد نمونه‌گیری از داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های نقاط مختلف استان در ایام نوروز انجام شد، بیان کرد: در این بازه زمانی پنج هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی و دارویی تاریخ گذشته معدوم شد.

افزایش ۲۳ درصدی مزاحمت با اورژانس استان مرکزی

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۲۲۱ مورد مزاحمت تلفنی از ۲۳ اسفند سال گذشته تاکنون در این مرکز ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

«بهروز ایران نژاد» افزود: ۱۸ هزار و ۳۴۴ تماس با اورژانس استان در این مدت برقرار شد که از این تعداد چهار هزار و ۶۷۳ مورد منجر به ماموریت و ۲ هزار و ۱۳۳ مورد مشاوره صورت گرفت.

وی بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی ۶ هزار و ۳۶۱ مورد ماموریت درمانی انجام شد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد ثبت شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ماموریت ترافیک شهری با ۳۸۹ مورد هفت درصد رشد، ماموریت غیرترافیکی شهری با سه هزار و ۴۳۴ مورد ۲۹ درصد رشد، ماموریت ترافیک جاده‌ای با ۵۱۰ مورد ۱۱ درصد رشد و ماموریت غیرترافیکی نیز با یک هزار و ۸۲۱ مورد با ۴۸ درصد رشد در تعطیلات نوروز امسال گزارش شده است.

ایران نژاد افزود: تعداد مصدومان ترافیکی استان مرکزی در طرح نوروزی امسال یک‌هزار و ۴۳۶ نفر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: برای اولین بار اورژانس بانوان در ورودی شهر اراک در تعطیلات نوروز امسال مستقر شد و ماموریت ویژه را در تعطیلات به مراجعان ارایه می‌کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در تعطیلات نوروز امسال یک مصدوم حادثه ترافیکی و یک مادر باردار با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: پیش‌بینی تامین دارو در استان اندیشیده و داروی مورد نیاز مراکز درمانی در تعطیلات نوروز ذخیره سازی شد.

دکتر «عباس علیمرادیان» افزود: ۳۳۰ مورد بازرسی از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین از ۷۸ داروخانه دولتی و خصوصی و ۷۲ مورد آرایشگاه و عطاری انجام و چهار مرکز نیز مهر و موم شدند.

وی بیان کرد: ۱۳۸ مورد دریافت نمونه آزمایشگاه، غذا و دارو، ۵۶۰ مورد آزمایش میکروبی و شیمیایی و ۷۹ بازرسی از مراکز تهیه و تولید مواد غذایی در مدت یاد شده در استان انجام شد.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه به مردم ارایه خدمت دارند.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha