۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85072029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر وزیر اقتصاد آلمان به اوکراین

۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۵۷
کد خبر: 85072029
سفر وزیر اقتصاد آلمان به اوکراین

تهران- ایرنا- وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان روز دوشنبه و در سفری از پیش اعلام نشده برای انجام «گفت‌وگوها در زمینه بازسازی اوکراین » وارد کی یف شد.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری دویچه وله، رابرت هابک هدف گفت‌وگوها در این سفر را امید دادن به اوکراین درباره بازسازی این کشور پس از جنگ اعلام کرده است.

هابک و هیات کاری همراه او در این سفر بر بخش انرژی و همکاری‌ها درخصوص نوسازی زیرساخت‌های انرژی اوکراین تمرکز خواهند داشت.

وزیر اقتصاد آلمان در مورد سرمایه‌گذاری‌ها در رابطه با توسعه مجدد بخش انرژی در اوکراین گفت: تصمیم‌گیری ها در این خصوص یا انجام شده و یا قرار است به زودی صورت گیرد.

بانک جهانی به تازگی در گزارشی اعلام کرده بود بخش انرژی اوکراین در نتیجه حملات روسیه به شبکه برق و سایر مراکز انرژی در طول زمستان اخیر بیشترین خسارت را داشته است.

طبق اعلام بانک جهانی،‌ رقمی معادل ۴۱۱ میلیارد دلار باید برای بازسازی اوکراین در ۱۰ سال آینده در نظر گرفته شود.

روسیه ۲ روز پس از حمله به پل ارتباطی شبه جزیره کریمه، در ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) عملیاتی را علیه زیرساخت‌های تاسیساتی اوکراین آغاز کرد. این حملات به مراکز انرژی، دفاع، فرماندهی نظامی و ارتباطات اوکراین در طول زمستان، آسیب بسیار جدی به بخش انرژی این کشور وارد کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha