۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۳۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85071903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشتازی حزب دست راستی ائتلاف ملی در انتخابات پارلمانی فنلاند
سانا مارین نخست وزیر فنلاند (راست) و پتری اورپو رهبر حزب راست افراطی «ائتلاف ملی» (چپ)

تهران- ایرنا- نتایج شمارش اولیه آرا در انتخابات پارلمانی فنلاند نشان می‌دهد که حزب دست راستی «ائتلاف ملی» با کسب ۲۰.۸ درصد آرا پیشتاز این انتخابات است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شمارش ۴۰.۱ درصد آرا نشان می‌دهد که حزب «سوسیال دموکرات» وابسته به «سانا مارین» نخست وزیر فنلاند با کسب ۲۰.۷ درصد آرا و حزب ملی‌گرای «فنلاندی‌ها» با ۱۸.۶ درصد آرا در رده‌های دوم و سوم انتخابات روز یکشنبه قرار دارند.

به نوشته رویترز، مارین ۳۷ ساله در سطح جهانی بعنوان یک چهره جوان و الگویی برای رهبران ترقی‌خواه جدید در نظر گرفته می‌شود اما وی در کشورش به دلیل برگزاری میهمانی و هزینه‌های بالای دولتش با انتقاد مواجه شده است.

در صورتی که حزب راست گرای ائتلاف ملی به پیروزی دست پیدا کند رهبر آن «پتری اورپو» بیشترین شانس را برای تشکیل ائتلاف پارلمانی و دولت ائتلافی خواهد داشت و دوره مارین احتمالا به پایان خواهد رسید.

حزب ائتلاف ملی در دو سال گذشته پیشتاز نظرسنجی‌ها بود اما در ماه‌های اخیر محبوبیت خود را تا حدی از دست داد.

این حزب وعده داده است که بدهی‌های دولت را کاهش دهد. این بدهی‌ها از سال ۲۰۱۹ که مارین به نخست وزیری رسید افزایش قابل توجهی یافته است.

اورپو رهبر ائتلاف ملی، مارین را به از بین بردن انعطاف اقتصادی در بحبوحه بحران انرژی اروپا متهم کرده است. بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین بوده و ضمن تاثیرگذاری شدید بر فنلاند هزینه‌های زندگی در این کشور را افزایش داده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha