نجات جان ۲۳ گردشگر در آب‌های هرمزگان

۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷
کد خبر: 85071838
نجات جان ۲۳ گردشگر در آب‌های هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - شناورهای جستجو و نجات و همیار ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ۲ عملیات جداگانه جان ۲۳ گردشگر دریایی (۱۲ نفر در آب‌های بندرلنگه و ۱۱ نفر در محدوده هرمز) را از غرق شدن نجات دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیر بنادر غرب هرمزگان در این راستا گفت: شناور جستجو و نجات و همیار ناجی ۱۱ در سواحل بندرلنگه در عملیاتی جان ۱۲ گردشگر دریایی را از غرق شدن نجات دادند.

مرتضی سالاری افزود: این افراد بدلیل توجه نکردن به شرایط نامساعد جوی و هشدارهای صادر شده از سوی سازمان بنادر و هواشناسی و از کار افتادن موتور قایق در دریا سرگردان بودند.

وی بیان کرد: شناورهای جستجو و نجات و همیار ناجی که برای حفظ ایمنی در بنادر غرب استان هرمزگان مستقر شده اند به محل اعزام و تمامی سرنشینان قایق را از خطر غرق شدگی و مرگ نجات دادند.

مدیر بنادر غرب هرمزگان گفت: صاحبان برخی از این قایق‌های تفریحی با وجود هشدارهای داده شده مبنی بر رفت و آمد نداشتن شناورها، متاسفانه موضوع های ایمنی و هشدارها را نادیده گرفته و جان خود و گردشگران را به خطر می‌اندازند که با توجه به این موضوع مالک و ناخدای قایق‌ها برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل شدند.

وی یادآورشد: شهروندان اطلاعات در خصوص باز بودن مسیرها و فعالیت بنادر مسافری با ارسال عدد یک و ۲ به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ دریافت کنند.

همچنین در عملیات دیگری معاون دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان از نجات دادن ۱۱ سرنشین یک قایق غیرمجاز از خطر غرق شدن در مسیر دریایی جزیره هرمز به قشم خبر داد.
اسماعیل مکی زاده افزود: این قایق غیرمجاز با ١١ گردشگر (٩ نفر بزرگسال و ۲ نفر کودک) در تلاطم دریا وسرعت باد بیش از ٢٠ نات و ارتفاع موج بالای ٢ متر دچار شرایط اضطرار و غرق شدن قرار گرفته بودند.

وی ابراز کرد: تمامی ١١ سرنشین قایق براساس شرایط عملیاتی ویژه و خاص توسط شناور ناجی ۱۹ مرکز جستجو و نجات بندرعباس نجات یافته و در صحت سلامت به بندر شهید حقانی منتقل شدند.

وی از هموطنان خواست در صورت ممنوعیت تردد در بنادر مسافری به هیچ عنوان سلامت خود و خانواده را دستخوش پیشنهادات منفعت طلبانه افراد خاطی نکرده و با شناورهای غیرمجاز که هیچ‌گونه ارتباط مخابراتی با مراکز جستجو ونجات دریایی ندارند رفت و آمد نکنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha