افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در فارس؛ یک فوتی جدید و بستری ۲۴۴ بیمار در بیمارستانها

شیراز-ایرنا- شیوع ویروس کرونا در فارس با شروع سال جدید و افزایش سفرهای نوروزی و دید و بازدیدها ، جهش تازه‌ای به خود گرفته است به‌ گونه‌ای که هم اکنون ۲۴۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستر هستند و در ۲۴ ساعت گذشته نیز یک نفر براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد.

کارشناسان حوزه بهداشت و درمان بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش سفرها و حضور گردشگران را دلیل جهشی شدن روند ابتلا به کرونا در فارس عنوان می‌کنند.

آنان همچنین خواستار آن هستند که مردم در فضاهای بسته و شلوغ از ماسک استفاده کنند.

روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا در فارس؛ یک فوتی جدید و بستری ۲۴۴بیمار در بیمارستانها

شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۸ هزار و ۱۸۵ نفر رسید

براساس اعلام روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۶۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۳ هزار و ۸۳۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۶۶۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۵۷۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا در فارس؛ یک فوتی جدید و بستری ۲۴۴بیمار در بیمارستانها

براساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۱ هزار و ۳۹۲ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۲۵۵ بیمار مثبت شناسایی شده‌اند.

از طرفی طی ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۱۵ بیمار جدید، هم اکنون ۲۴۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همچنین متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، یک مورد جدید فوتی ناشی از کووید۱۹ در فارس ثبت شده که مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۸۵ نفر رسیده است.

به گفته روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۵ هزار و ۳۱۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا در فارس؛ یک فوتی جدید و بستری ۲۴۴بیمار در بیمارستانها

همچنین در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۹ هزار و ۹۸۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۱۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۵۳ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۷۰ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۱۴۷ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha