وزیر دفاع روسیه: مسکو تولید تسلیحات با دقت بالا را افزایش داده است

تهران- ایرنا- سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه شنبه شب گفت که روسیه تولید تسلیحات با دقت بالا را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از آناتولی، شویگو در نشستی با روسای ارتش در مقر گروه مشترک نیروها در مسکو گفت که در حال بررسی اجرای دستور دفاع دولتی توسط صنایع دفاعی است.

وی افزود: همه اینها امکان انجام وظایف تعیین شده از سوی فرمانده (ولادیمیر پوتین رئیس جمهور) را مطابق با برنامه انجام عملیات نظامی ویژه فراهم می‌کند.

شویگو ضمن استماع گزارش‌های مربوط به تامین مهمات ارتش روسیه در اوکراین، خاطرنشان کرد که این موضوع تحت کنترل دائمی این وزارتخانه است.

روسای ارتش روسیه در این جلسه همچنین در مورد چگونگی بهبود تدارکات نیروهای مسلح روسیه گفت وگو کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha