۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۱۷
کد خبر: 85071457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کره شمالی از زلنسکی به خاطر تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی انتقاد کرد

تهران- ایرنا- خواهر رهبر کره شمالی از رئیس جمهور اوکراین به خاطر تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی به شدت انتقاد کرد و گفت: ولودیمیر زلنسکی دچار جنون لاعلاج خود بزرگ پنداری شده است که فکر می‌کند می‌تواند روسیه را شکست دهد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از اسپوتنیک، کیم یو جونگ،خواهر کیم جونگ اون که معاون روابط عمومی حزب کارگران کره شمالی است، نظامیان حاکم اوکراین را به خاطر جاه طلبی‌های اتمی به باد انتقاد گرفت.

کیم یو جونگ گفت که صحبت‌های زلنسکی در مورد استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در خاک اوکراین و لزوم برنامه مستقل اوکراین برای توسعه این تسلیحات کشتار جمعی، بیانگر جاه طلبی سیاسی بسیار خطرناک او برای طولانی کردن روزهای باقی‌مانده‌ رژیمش به هر قیمت ممکن است.

وی همچنین گفت که باور نادرست کادر رهبری اوکراین مبنی بر اینکه می‌توانند روسیه را شکست دهند، نشان‌دهنده «جنون لاعلاج خود بزرگ بینی» آنهاست و اینکه آنها قادر به درک عواقب اقدامات خود نیستند و نمی‌دانند که یک فاجعه هسته‌ای، موجودیت آنها را تهدید می‌کند.

درپی اعلان خبر تصمیم دولت روسیه برای استقرار تسلیحات اتمی تاکتیکی در خاک بلاروس، زلنسکی از واشنگتن خواست تسلیحات اتمی آمریکا را در خاک اوکراین مستقر کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha