۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹
کد خبرنگار: 1021
کد خبر: 85071143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس محیط زیست: حیات وحش تربت حیدریه در روز طبیعت نیازمند مراقبت بیشتر است

تربت حیدریه - ایرنا - رییس اداره محیط زیست تربت حیدریه گفت که روز طبیعت به سبب دست درازی انسان به محیط طبیعی برای حیات وحش پرخطر است بنابراین نیازمند اقدامات مراقبتی و صیانتی بیشتری در سیزدهم فروردین هستیم.

داود نورمحمدی امروز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهار فصل تخم گذاری پرندگان و زاد و ولد حیوانات است بنابراین روز طبیعت به سبب دست درازی انسان به محیط زیست بصورت بالقوه و زیاد برای حیات وحش پرخطر بوده و هست.

وی با اشاره به تمهیدات محیط بانان خراسان رضوی در روز طبیعت؛ اظهار کرد: تربت حیدریه نیز به دلیل تنوع اقلیمی و جغرافیایی حیات وحش متنوعی داشته و نیازمند صیانت مستمر است از این روی محیط بانان فردا سیزدهم فروردین و همزمان با روز طبیعت با آماده باش کامل در کنار تشکل های مردم نهاد حامی محیط زیست اقدامات صیانتی خود برای حمایت از گونه های مختلفی گیاهی و جانوری شهرستان را تشدید خواهند کرد.

وی تصریح کرد: چگونگی رفتار انسان در روز طبیعت تاثیر فوری و مستقیم بر حیات وحش دارد مضافا اینکه محیط زیست اعم از گیاهی، جانوری و غیره نیز به نسبت سایر روزهای سال در معرض خطر و آسیب بیشتری قرار دارد.

وی بیان کرد: طی سالهای گذشته به سبب شیوع کرونا و در خانه ماندن جمعیت زیادی از مردم ؛ محیط زیست در روز طبیعت آسیب کمتری دید اما برآوردها حاکیست امسال موج جمعیتی زیادی برای گردش ، استراحت و برگزاری آیین های روز سیزده به دامن طبیعت پناه خواند برد.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه رفتار مردم در روز طبیعت تاثیر فوری و زیادی بر حیات گیاهی و جانوری دارد؛ گفت: محیط بانان در تربت حیدریه به کمک تشکل های مردم نهاد تلاش خواهند کرد در این حوزه با حداقل آسیب مواجه باشیم.

نورمحمدی افزود: انجمن کوهنوردی تربت حیدریه و تشکل زیست محیطی کیان مهر از جمله تشکل هایی هستند که در روز طبیعت بیشترین اقدمات صیانتی و همکاری را با محیط بانان شهرستان دارند و برای فردا سیزدهم نوروز هم در کنار سایر سمن ها از حیات گیاهی و جانوری مراقبت خواهند داشت.

وی از مردم تربت حیدریه نیز خواست در صورت تخریب محیط زیست یا تعرض به حیوانات و پرندگان مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ یا شماره تلفن ۰۵۱۵۲۲۹۹۱۲۹ به اطلاع اداره محیط زیست خراسان رضوی و شهرستان برسانند.

وی اظهار کرد: هر چند طی سالیان اخیر فرهنگ حمایت از محیط زیست در بین مردم عمومیت پیدا کرده است با این وجود درخواست داریم از رها کردن زباله در طبیعت، رها کردن آتش، شکستن شاخه درختان و صدمه به فضای سبز و رفتارهای نظایر آن پرهیز شود.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد با تنوع اقلیمی و جغرافیایی و بهره مندی از دشت، کوهستان و کویر گونه های مختلف گیاهی و جانوری را در خود جای داده است.

در جغرافیای تربت حیدریه گونه های مختلف پرندگان و حیواناتی همچون پلنگ، گراز، گرگ، قوچ، کل، میش، بز و آهو زیست می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha