نجات ۳۶۰ مصدوم سوانح جاده‌ای توسط تیم‌های تخصصی هلال احمر

تهران- ایرنا- سخنگوی طرح ملی نوروزی هلال احمر با اشاره به تداوم طرح ملی نوروزی هلال احمر از نجات ۳۶۰ مصدوم سوانح جاده‌ای توسط تیم‌های تخصصی هلال احمر خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، وحید سلیمی در خصوص خدمات ارائه شده به شهروندان در قالب این طرح از ۲۴ اسفند تا ۱۱ فروردین گفت: در مجموع ۳۶۹۴ عملیات و خدمت تا ۱۱ فروردین انجام شد که ۱۷۰۰ مورد جاده ای، ۱۴۶ عملیات در خصوص حوادث جوی، ۳۲ عملیات در محیط‌های آبی و ۱۳۳ عملیات نجات کوهستان نیز انجام شده است.

وی افزود: در این عملیات‌ها به ۵۳ هزار و ۴۷۷ نفر امدادرسانی شده و برای ۳۹۸۸ نفر از شهروندان نجات داده شده نیز اسکان اضطراری فراهم شده است. علاوه بر این ۱۴۳۰ نفر از مجروحین توسط ناوگان هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار و ۸ نفر از مصدومین سوانح مختلف نیز در محل درمان شده و ۲۷۳ نفر از گرفتار شدگان نیز به مناطق امن منتقل شده‌اند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۳۱۴ عملیات نجات فنی در این بازه زمانی در سطح کشور برای نجات متاثرین از تصادف انجام شده که منجر به نجات ۳۶۰ نفر شده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین امدادرسانی در این مدت به ترتیب در استان‌های مازندران، اصفهان و فارس بوده است. همچنین در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر سلامت مسافرین مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس ۲۲ هزار و ۵۵۸ تست فشارخون و قند نیز انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha