«آتش و باد» داستان مشروطه را از دریچه زندگی ایلات روایت می‌کند

تهران- ایرنا- بازیگر نقش سرخو در سریال رمضانی «آتش و باد» از ویژگی‌های نقش خود در این سریال که به دوران مشروطه می‌پردازد و علاقه‌اش به ساخت فیلم و سریال درباره زادگاهش کرمان سخن گفت.

نادر فلاح بازیگر نقش سرخو در سریال «آتش و باد» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، با اشاره به یک سفر کاری به مشهد که زمینه ساز ملاقات او با مجتبی راعی شده، گفت: پس از این فتح باب آشنایی بود که حسن نجاریان تهیه کننده سریال از من برای بازی در این پروژه دعوت کرد و من هم بعد از خواندن فیلمنامه نظرم به آن جلب شد و حضور در کار را پذیرفتم.

«آتش و باد» روایتگر مقطع مهمی از تاریخ کشورمان است

وی افزود: علاوه بر جذابیت‌های داستانی و حضور بازیگران باتجربه، «آتش و باد» روایتگر مقطع مهمی از تاریخ کشورمان است و حرف های زیادی برای گفتن دارد. دوران مشروطه و سال‌های پیش و پس از آن، دوران بسیار مهم و سرنوشت‌سازی برای کشورمان است و هرچه درباره آن اثر نمایشی ساخته شود، کم است.

بازیگر سریال زیرخاکی یادآور شد: ماجراهای مرتبط با انقلاب مشروطه آنقدر زیاد و عجیب و غریب است که می‌توان سال‌ها درباره آن سخن گفت. «آتش و باد» این روایت را از دریچه زندگی ایلات و عشایر کشور و در بستر یک قصه پرفراز و نشیب بیان کرده که تأثیرگذاری آن را چند برابر می‌کند.

«آتش و باد» داستان مشروطه را از دریچه زندگی ایلات روایت می‌کند

دوست دارم اولین فیلم سینمایی ام را بر اساس یک رمان کرمانی بسازم

فلاح ادامه داد: خیلی دوست دارم که یک مجموعه تلویزیونی درباره تاریخ زادگاهم کرمان و یا عشایر و روستاهای آن منطقه ساخته شود. کرمان از حیث پیشینه تاریخی و فرهنگی و رخدادهایی که در دوران قاجار و پهلوی در آن رقم خورده، جایگاه قابل‌توجهی دارد و این رویدادها می‌توانند منبع تولید یک اثر تلویزیونی یا سینمایی جذاب بشوند.

وی تاکید کرد: البته یک بار تلاشی هم دراین زمینه صورت گرفت که ناتمام ماند. آقای یدالله آقاعباسی فیلمنامه خوبی برای یک سریال با محوریت تاریخ کرمان نوشتند؛ صحبت‌هایی هم با آقای کیانوش عیاری داشتیم که به نتیجه نرسید. امیدوارم که با حمایت مدیران فرهنگی کشور و استان کرمان یک سریال آبرومند و جذاب در این زمینه ساخته شود.

«آتش و باد» داستان مشروطه را از دریچه زندگی ایلات روایت می‌کند

فلاح تصریح کرد: همیشه ایده‌آلم این بوده که اولین کار سینمایی خودم در مقام کارگردان را بر اساس رمانی که یک نویسنده کرمانی نوشته بسازم که البته هنوز در مرحله ایده است.

به گزارش ایرنا، مجموعه تلویزیونی «آتش و باد» به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی در ۵۸ قسمت به عنوان سریال نوروزی و رمضانی شبکه سه سیما به روی آنتن رفته است.

حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک‌ میرزایی، مهران نائل از بازیگران سریال «آتش و باد» هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha