۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85070985
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رمضان،ماه تجلی وحدت پاکستانی‌ها و «نه» به سازش با اشغالگران فلسطین 

تهران- ایرنا- مسلمانان پاکستان در طول سال در بسیاری از رویدادهای ملی و مردمی یکپارچگی خود را برای وحدت جهان اسلام از جمله دفاع از فلسطین به نمایش می‌گذارند و این تجلی در ماه رمضان و در آستانه روز جهانی قدس به اوج خود می‌رسد.  

به‌ گزارش روز شنبه ایرنا، هرچند تا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس چند هفته باقی مانده است اما مردم روزه‌دار همسایه شرقی پاکستان و تشکل‌های این کشور با گرایش‌های مختلف سیاسی، مذهبی و اجتماعی پذیرای رویدادهای مهم برای یکصدایی در حمایت از مقاومت فلسطین و «نه» به سازش با رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

انتشار برخی از گزارش‌ها درباره اقدام یک شهروند یهودی به اصطلاح پاکستانی برای صادرات موادغذایی پاکستان از طریق امارات به فلسطین اشغالی مجددا نگرانی عمیق رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان را درپی داشته و آنان خواستار روشنگری فوری دولت اسلام‌آباد درباره چرایی این اقدام و برخورد قوی با خاطیان قانون کشور که در آن هیچ جایی برای سازش و یا به رسمیت شناختن رژیم نامشروع اسرائیل وجود ندارد، شدند.

تنها چند هفته مانده به یوم الله روز جهانی قدس، گردهمایی‌های مختلفی در شهرهای بزرگ و کوچک پاکستان با عنوان دفاع از فلسطین و برائت از رژیم صهیونیستی برگزار شده و این روند تا روزهای آینده به اوج خود می‌رسد.

مردم مسلمان پاکستان مطابق با اندیشه‌های "محمدعلی جناح" بنیانگذار فقید این کشور معروف به «قائد اعظم» از هفتاد و شش سال گذشته تا امروز همچنان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین ثابت قدم هستند.

رمضان،ماه تجلی وحدت پاکستانی‌ها و «نه» به سازش با اشغالگران فلسطین 

علامه «ناصر عباس جعفری» رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان امروز طی بیانیه‌ای، اقدام تاجر یهودی به اصطلاح پاکستانی در صادرات موادغذایی به فلسطین اشغالی را یک حرکت شنیع دانست و ضمن محکوم کردند آن گفت: هرگونه سکوت از جانب مراجع رسمی پاکستان در قبال این مساله حساس پذیرفتنی نیست و مردم پاکستان به هیچ قیمتی اجازه سازش با اشغالگران قبله اول مسلمین را نخواهد داد.

«صابر ابو مریم» دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان با اشاره به برگزاری سمینارهای آزادی فلسطین تا روزهای آینده در شهرهای کویته، کراچی و اسلام‌آباد گفت: ما در برابر اقدامات نامحسوس برخی از عوامل خارجی در پاکستان برای پیشبرد طرح سازش سکوت نخواهیم کرد.

وی خطاب به رئیس جمهور، نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان گفت که جلوی نقض قانون اساسی کشور و بی حرمتی به اندیشه‌های بنیانگذار فقید کشور را بگیرند و اجازه ندهند یک شخص با اقدامات بیهوده و نامشروع خود به جبهه مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس ضربه بزند.

دولت اسلام‌آباد بارها بر حمایت قوی دولت و مردم پاکستان از فلسطین تاکید کرده و تشکیل کشور مستقل فلسطین مطابق با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف را مطالبه می‌کند.

در عین حال خانم «شیرین مزاری» وزیر سابق امور حقوق بشر پاکستان و نایب رئیس حزب تحریک انصاف با ابراز نگرانی نسبت به هرگونه مصالحه بر سازش با اسرائیل، گفت: پاکستان هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد اما وزارت خارجه باید پاسخگوی نگرانی‌های ما باشد.

براساس این گزارش، برنامه‌های روز جهانی قدس که همه ساله با حضور پرشور مسلمانان روزه دار در شهرهای مختلف پاکستان برگزار می‌شود، امسال نیز با مشارکت احزاب، شخصیت‌های مذهبی و اعضای گروه‌های حامی مقاومت و با راه‌اندازی پویش آزادی فلسطین و "نه" به سازش با رژیم اشغالگر صهیونیستی به صورت تظاهرات‌های مردمی انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha