اقامت مسافران نوروزی در مازندران از ۱۶ میلیون نفر گذشت

ساری- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: از آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر در تاریخ ۱۶ اسفند پارسال تاکنون ۱۶ میلیون و ۹۷۱هزار و ۶۹۵ نفر اقامت در این استان ثبت شده است.

صادق برزگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تعداد اقامت مسافران نوروزی در مازندران بعد از دور نخست سفر تعطیلات نوروزی بیشتر شده به طوری‌که در روزهای ششم تا دهم فروردین ماه که پایان این دور از سفرها بود حدود ۲ میلیون نفر شب اقامت در استان ثبت شد.

وی ادامه داد: در روز دهم فروردین ماه بیش از یک میلیون و ۲۳۱ هزار مسافر در این استان اقامت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: علاوه بر اینکه امکان اقامت مسافران و گردشگران در هتل ها، اقامتگاه های سنتی، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، هتل بیمارستان ها، هتل بوتیک سنتی، متل ها، خانه مسافر فراهم شد اقامتگاه های موقت، تاسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی ادارات و دانشگاهها نیز برای این امر بسیج شده است.

وی تصریح کرد: از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر تاکنون بیش از ۹میلیون و ۲۵۸ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، توریستی، صنایع دستی و موزه بازدید کردند.

به گفته برزگر در این مدت یک هزار و ۱۳۹ مورد نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی مازندران انجام شد که منجر به ۷۹ فقره تشویق، ۱۲۴ فقره تذکر و ۴۸مورد اخطار کتبی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha