۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 85070680
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نزدیک به ۲۴۰ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان اقامت کردند

سمنان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۲۳۹ هزار و ۴۵۴ مسافر نوروزی در تعطیلات، این استان را برای اقامت انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر کرم‌زاده شامگاه جمعه به خبرنگاران افزود: این شمار مسافر نوروزی در ۲۳ روز گذشته در مراکز اقامتی استان شامل شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر، اقامتگاه‌های موقت، تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش، مهمان‌سرای ادارات، سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی اسکان یافتند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان از بازدید ۲۰۷ هزار و ۵۸۳ گردشگر از جاذبه‌های استان خبر داد و اظهار کرد: باهدف افزایش خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی، ۴۸۸ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان انجام‌شده است.

وی با تاکید بر اینکه تاسیسات گردشگری استان سمنان در نوروز ١۴٠۲ افزایش قیمت ندارند، افزود: ایجاد خاطره خوش و رضایت در مسافران نوروزی از اهداف اصلی ستاد خدمات سفر است.

به گزارش ایرنا، در استان سمنان ۱۵ هتل، یک هتل‌آپارتمان، یک متل، پنج مهمان‌پذیر، ۱۹ اقامتگاه سنتی، ۴۴ خانه مسافر، هشت مجتمع گردشگری و ۹۴ اقامتگاه بوم‌گردی با سه هزار و ۸۵۲ تخت پذیرای مسافران نوروزی هستند.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که ۸۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده قرار دارد.

مسجد امام خمینی(ره) سمنان، مجموعه تاریخی بسطام، مسجد تاریخانه، جنگل ابر، منطقه حفاظت‌شده پرور و موزه باغ امیر از جمله جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان سمنان است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

سمنان با برخورداری از ۲ هزار و ۱۶ کیلومتر راه در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ۲ فرودگاه بین‌المللی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود و ایستگاه راه‌آهن فعال که روزانه بیش از ۲۰ رام قطار از آن عبور می‌کند در زمینه حمل و نقل نیز اهمیت ویژه‌ای دارد؛ سالانه نزدیک به ۲۰ میلیون زائر با عبور از شهرستان‌های مختلف استان پهناور سمنان به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس می‌روند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha