آمار سفرهای دریایی در هرمزگان از مرز سه میلیون عبور کرد

بندرعباس - ایرنا - رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان گفت: سه میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۰۰ نفر مسافر و گردشگر از زمان اجرای طرح سفرهای دریایی(۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱) تا پایان روز دهم فروردین از جزایر این استان بازدید کردند.

حسین عباس‌نژاد روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۲ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۵۷۸ مسافر بودند که ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت ۵۳۱ هزار و ۲۲ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌ها در جزایر و مناطق گردشگری این استان بازدید کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: همچنین طی روز گذشته (دهم فرروردین) ۲۴۱ هزار و ۹۴۶ نفر مسافر و گردشگر دریایی در این استان رفت و آمد کردند که از این تعداد ۲۰۷ هزارو ۱۲۶ نفر مسافر و ۳۴ هزار و ۸۲۰ گردشگر بودند.

افزایش ۱۰ درصدی جابه‌جایی خودرو

عباس‌نژاد با اشاره به جابه‌جایی ۵۷۴ هزار و ۳۵۶ خودرو طی این مدت، بیان کرد: از این تعداد ۳۹ هزار و ۳۰۸ جابه‌جایی خودرو مربوط به دهمین روز فروردین بوده که از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابه‌جا شده‌ که در این بخش نیز ۱۰ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

وی در بخش دیگری به تفکیک بازدیدهای مسافران و گردشگران در ۱۲ مبادی رسمی کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای ۲۵ اسفندماه پارسال تا دهم فروردین ماه جاری، ۹۴۶ هزار و ۸۴۲ نفر مسافر از طریق بندر پهل و لافت وارد قشم و بالعکس و جابه‌جا شدند.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان آمار جابه‌جایی مسافران از بندر شهید حقانی بندرعباس به عنوان بزرگترین بندر مسافری ایران را ۲۸۷ هزار و ۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۵۰هزار و ۸۰۰ نفر از طریق اسکله ذاکری قشم و ۱۱۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیز در بندر چارک رفت و آمد کردند.

جابه‌جایی بیش از ۱۲۰۰ نفر مسافر و گردشگر از باهنر به بندر شارجه

عباس‌نژاد شمار جابه‌جایی مسافران از بندر شهید باهنر بندرعباس از ابتدای اجرای طرح‌ سفرهای دریایی نوروز امسال تا پایان روز نهم فروردین را ۴۷۱ هزارو ۳۹۷ نفر اعلام کرد که از این تعداد یک‌هزار و ۲۵۷ نفر مسافر و گردشگر از بندر شهید باهنر به بندر شارجه امارات رفت و آمد کرده‌اند.

به گفته وی؛ طی این مدت ۱۱ هزار و ۷۶۰ نفر از خور آذینی شهرستان سیریک، هشت هزار و ۸۰۸ نفر از خور خلاصی جاسک و پنج هزار و ۹۸۴ نفر نیز از تالاب بین‌المللی تیاب شهرستان میناب بازدید کردند.

طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۲ از روز ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha