امداد رسانی به ۵۰ هزار و ۳۱۴ نفر/ ۱۳۴۷ مصدوم سوانح جاده‌ای به مراکز درمانی منتقل شدند

تهران - ایرنا - سخنگوی طرح ملی نوروزی جمعیت هلال احمر از امداد رسانی به ۵۰ هزار و ۳۱۴ نفر و انتقال هزار و۳۴۷ مصدوم سوانح و حوادث مختلف توسط ناوگان امدادی این جمعیت به مراکز درمانی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از جمعیت هلال احمر، وحید سلیمی در باره خدمات ارائه شده به شهروندان در قالب طرح ملی نوروزی این جمعیت از ۲۴ اسفندماه گذشته تا ۱۰ فروردینماه گفت: در مجموع سه هزار و ۴۴۸ عملیات و خدمت تا روز گذشته (پنجشنبه ۱۰ فروردین ماه)، هزار و ۵۹۵ عملیات مربوط به موارد جاده ای، ۱۳۰ عملیات در خصوص حوادث جوی، ۲۷ عملیات در محیط‌های آبی و ۱۲۲ عملیات نجات کوهستان بوده است.

وی افزود: در این عملیات‌ها به ۵۰ هزار و ۳۱۴ نفر امدادرسانی و برای سه هزار و ۷۹۷ نفر از شهروندان نجات داده شده نیز اسکان اضطراری فراهم شد؛ علاوه بر این هزار و ۳۴۷ نفر از مجروحین توسط ناوگان هلال احمر هم به مراکز درمانی منتقل شدند.

این مسوول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۱۹ هزار و ۱۰۰ نفر از مصدومین سوانح مختلف نیز در محل درمان شدند و ۲۵۷ نفر از گرفتارشدگان هم به مناطق امن منتقل شده‌اند.

سلیمی ادامه داد: ۲۹۲ عملیات نجات فنی در این بازه زمانی در سطح کشور برای نجات متاثرین از تصادف انجام شد که منجر به نجات ۳۳۷ نفر شده است. بیشترین امدادرسانی در این مدت به ترتیب در استان‌های مازندران، اصفهان و فارس بوده است.

وی یادآور شد: در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر سلامت مسافرین مورد توجه جدی قرار گرفته و بر همین اساس ۲۱ هزار و ۶۸۲ تست فشار خون و قند نیز انجام گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha