واحدهای خدماتی گردشگری آذربایجان شرقی ۱۴۵ فقره اخطار گرفتند

تبریز- ایرنا- معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: در روزهای سپری شده از تعطیلات نوروزی یکهزار و ۸۷۶ مورد بازدید و نظارت از اماکن اسکان، گردشگری و خدمات به مسافران در استان انجام شده که منجر به ۲۵۳ تذکر و صدور ۱۴۵ فقره اخطار شده است .

علیرضا بایرامزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد بازدید و نظارت ها در مرحله دوم نظارت بر اماکن گردشگری انجام شده است.

وی اظهار کرد: در مرحله نخست از اول بهمن تا اول اسفند سال گذشته نظارت ها با نگرش اصلاحی در تاسیسات و فرایندهای بخش گردشگری استان انجام و موارد مشاهده شده و نواقص برای رفع مشکلات به افراد مورد نظر اعلام شد.

وی افزود: در مرحله دوم که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد بر حسن انجام وظایف متولیان خدمات دهی و خدمات رسان گردشگری استان نظارت می شود و به رغم افزایش تعداد گردشگران و حجم بازدیدها نسبت به سال گذشته تنها ۲ مورد شکایت ثبت شده است.

بایرامزاده یادآور شد: نامناسب بودن تخت برخی مکان های اقامتی، مشکل وسایل عمومی آشپزخانه و مشکلات سرویس های بهداشتی مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی از جمله مواردی است که منجر به تذکر و اخطار شده است.

وی ادامه داد: روزانه ۵۰ تا ۶۰ بازدید و نظارت در آذربایجان شرقی در جهت حسن خدمات رسانی به میهمانان نوروزی انجام می شود و در بهبود کیفیت خدمات و مشارکت در امور حدود ۱۰ تشکل گردشگری و بخش خصوصی با میراث فرهنگی همکاری می کنند.

آمار ارائه شده توسطه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی نشانگر رشد ۱۲ درصدی اِشغال مراکز اقامتی این استان در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از آثار و ابنیه های مختلف تاریخی، فرهنگی و اقامتی و نیز داشتن یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی جزو پنج استان گردشگرپذیر ایران به شمار می رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha