کرونا ، همچنان در فارس جان می‌گیرد

شیراز - ایرنا- کرونا این آتش زیر خاکستر همچنان در فارس قربانی می گیرد ،در شبانه روز گذشته با ثبت یک فوتی ناشی از کرونا شمار جان باختگان در این استان به ۸۱۸۰ رسید، مسوولان بهداشت و درمان فارس همچنان بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید می کنند، این در حالی است که استفاده از ماسک به کمترین میزان رسیده است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا و موارد بستری در استان فارس نسبت به هفته‌های اخیر، بر لزوم جدی گرفتن دستورالعمل های بهداشتی تاکید کردند.

این مسوولان با هشدار نسبت به افزایش شمار مبتلایان می گویند : هر روز شاهدیم که از شمار شهرهای زرد و آبی کاسته می شود و به تعداد شهرهای نارنجی افزوده می شود ، هرچند هنوز هیچ شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونایی در استان نداریم اما خطر موج جدید استان فارس را تهدید می کند.

سید وحید حسینی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شمار افراد بستری در مراکز بیمارستانی شهرهای فارس افزایش یافت گفت : کرونا شهرهای بیشتری را به رنگ نارنجی درآورد، رنگ زرد نیز در نقشه کرونایی این استان رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت رنگبندی نقشه کرونا در فارس، وضعیت شهرستان های اقلید، سروستان و اوز را نارنجی و ۱۸ شهرستان استان را نیز زرد اعلام کرد.

دکتر حسینی گفت: بر اساس آخرین اعلام رنگبندی نقشه کرونا در استان فارس، هم اکنون ۱۸ شهرستان فارس شامل شیراز، خرم بید؛ پاسارگاد؛ نی ریز؛ استهبان؛ لارستان؛ گراش؛ لامرد؛ مهر؛ جویم؛ قیر و کارزین؛ جهرم؛ فیروزآباد؛ کوار؛ کوه چنار؛ خرامه؛ کازرون و رستم نیز در وضعیت زرد کرونایی بوده و دیگر شهرستان ها در وضعیت آبی قرار دارد.

او با اشاره به افزایش زمینه های انتقال بیماری در ایام نوروز به دلیل دید و بازدیدهای خانوادگی و سفرهای هموطنان افزود: با توجه به تداوم چرخه های انتقال بیماری کرونا در سطح کشور، نیاز است مردم در این ایام هوشیارانه اقدام کرده و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، ایام نوروز را با سلامت سپری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص فعالیت مراکز ارائه خدمات سلامت در طول تعطیلات آغاز سال، مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان نیز در این ایام فعال بوده و پذیرای مردم و مسافران نوروزی هستند.

کرونا ، همچنان در فارس جان می‌گیرد

دکتر حسینی از مردم استان فارس و مهمانان نوروزی خواست تا در صورت بروز علایم کرونا، به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کرده و از شدت یافتن بیماری پیشگیری کنند.

او با بیان اینکه نباید کرونا را به عنوان یک همه گیری پایان یافته تلقی کنیم، پایبندی به شیوه نامه های بهداشتی را ضروری خواند.

وی، با اشاره به تعطیلات نوروز و افزایش دید و بازدیدها و میهمانی های خانوادگی گفت: بر همین اساس ضرورت دارد که تمام هموطنان و شهروندان با آگاهی و هوشیاری کامل، اهتمام ویژه به رعایت شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: تامین سلامت همه در ایام نوروز مستلزم مشارکت همگانی است و انتظار داریم که همگان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند چرا که بی تفاوتی نسبت به این مساله می تواند زمینه ساز شکل گیری موج جدیدی از افزایش موارد ابتلا به کرونا و به دنبال آن بستری و عفونت های حاد تنفسی شود.


روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز پنجشنبه دهم فروردین ۱۴۰۲، اعلام کرد.

به گزارش ایرنا ، در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۷۱ هزار و ۶۸۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۳ هزار و ۷۱۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۳۳۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۴۹۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۱ هزار و ۲۸۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۲۱۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۳۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۳۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، یک مورد جدید فوتی ناشی از کووید۱۹ در فارس ثبت شده که مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۸۰ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۵ هزار و ۳۰۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۹ هزار و ۹۶۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۱۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۴۷ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۶۶ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۱۳۶ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha