۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85069647
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دادگستری خراسان شمالی از تعطیلی ۱۷ واحد تولیدی جلوگیری کرد

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: پارسال با حمایت قضایی از تعطیلی ۱۷ واحد تولیدی استان جلوگیری و ۱۰۵ کارگر به کار بازگشتند.

حجت الاسلام رضا براتی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زمینه فعالیت این واحدهای تولیدی در بخش های صنعتی و کشاورزی است اظهار کرد: موانع و مشکلات این تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بررسی و با ورود دستگاه قضا ۲ واحد غیرفعال احیا و از تعطیلی ۱۵ واحد تولیدی جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۶ نشست در قالب جلسات اصلی ستاد استانی و ذیل کمیته های فرعی و همچنین از طریق دبیرخانه ستاد استانی با ۷۲ دستور کار برگزار شد که این نشست ها در مجموع ۶۷ مصوبه داشت.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در این مدت ۴۲۷ دیدار با سرمایه گذاران و فعالان بخش تولید برگزار و مشکلات آنان بررسی شد.

وی افزود: سیاست های اقتصادی جامعه با توجه به شعار سال تدوین می شود و دستگاه قضایی استان در سال ۱۴۰۲ درصدد است با اهتمام بیشتر و تعیین دستورهای مرتبط تعداد واحدهای راکد بیشتری را به چرخه تولید بازگرداند.

حجت الاسلام براتی زاده ادامه داد: تلاش داریم تا با رفع موانع، مشکلات و چالش های بخش تولید به رشد اقتصادی جامعه به نحو مؤثری کمک شود.

خراسان شمالی با دارا بودن یک ملیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

همچنین ۱۲۰ واحد صنعتی استان نیز نیمه فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha