دریای خزر در سال جدید تاکنون ۲ قربانی داشته است

۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبر: 85069569
دریای خزر در سال جدید تاکنون ۲ قربانی داشته است

ساری- ایرنا- رییس هیات نجات غریق و غواصی استان مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ نفر در دریای مازندرانی خزر غرق و جان باختند.

نقی کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : یکی از این ۲ نفر که از صیادان ماهی استان بود در روزهای نخست سال جدید در دریای خزر منطقه ساری جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد : غریق دیگر امسال نیز هشتم فروردین ماه در منطقه دریایی عباس آباد غرق شد که این فرد هم بومی مازندران بود.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با اشاره به اینکه نیروهای نجات غریق استان به صورت داوطلبانه در ایام نوروز امسال در سواحل دریای خزر در حال گشت زنی و نجات غریق هستند، خاطرنشان کرد: با اعلام و دعوت از ناجیان غریق برای فعالیت ها در ایام نوروز، ۲۰۰ ناجی غریق برای این منظور پای کار آمدند و از ۲۹ اسفند پارسال تاکنون در مناطق ساحلی در حال گشت زنی و انجام ماموریت برای نجات حادثه دیدگان هستند.

وی گفت: بنا است این افراد تا ۱۵ فروردین ماه در سواحل دریا حضور داشته باشند تا علاوه بر نجات افراد حادثه دیده در دریا، تذکرات لازم مبنی بر ممنوعیت شنا در مناطق خطرناک را انجام دهند.

کریمیان تعطیلات نوروز امسال را از جمله روزهای بی حادثه برای مسافران در دریا اعلام کرد و افزود: به طوریکه در مدت فعالیت ناجیان غریق از ۲۹ اسفند تاکنون موردی از غریق و نیاز به نجات حادثه دیدگان در استان رخ نداده است که این موضوع از مسایل نادر و خوشایند سفرهای نوروزی به شمار می رود.

وی با ارایه آماری از میزان نجات یافتگان از دریا در ایام نوروز اظهار داشت : ناجیان غریق مازندران نوروز پارسال بیش از ۵۰ مسافر را از دریا نجات دادند و نوروز امسال بدون عملیات نجات و غریق امری شاخص و با موفقیت به شمار می رود.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران بخشی از این موفقیت را ناشی از تلاش های صورت گرفته برای آگاهی بخشی مسافران در خصوص خطرات شنا در مناطق پرخطر و هوشیار شدن و توجه آنها نسبت به این موضوع دانست.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا با ۱۵ طرح سالمسازی، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

مازندران از ۱۶ اسفند پارسال تاکنون با ثبت بیش از ۱۴ میلیون نفر شب اقامت مسافر جزو استان های اول کشور در زمینه حضور مسافران نوروزی است و براساس پیش بینی های مسوولان حوزه گردشگری، این استان در تعطیلات پیش رو با موج حضور بیشتر مسافران نوروزی مواجه خواهد بود.

جنگل و دریا از جمله جاذبه های طبیعی و گردشگری مازندران است که بسیاری از مسافران در سفر به این استان حضور در این مناطق را حتما جزو برنامه های خود قرار می دهند.

دریای خزر در سال جدید تاکنون ۲ قربانی داشته است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha