۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85069476
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پایان نهالکاری در کانون بحرانی فرسایش بادی چابهار با حضور وزیر جهاد کشاورزی

چابهار- ایرنا- طرح نهالکاری ۷۰۰ هکتاری در کانون بحرانی فرسایش بادی غرب شهر چابهار امروز/پنجشنبه/ با حضور وزیر جهاد کشاورزی به اتمام رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این طرح با هدف توسعه پوشش گیاهی، جلوگیری از تولید گرد و غبار و کنترل بیابان زایی در سال ۱۴۰۰_ ۱۳۹۹ در سطح کلی ۷۰۰ هکتار آغاز شده که امروز با حضور وزیر به اتمام رسید.

عبدالله‌ بامری کاشت نهال با گونه های مقاوم و بومی منطقه شامل آکاسیا ،درمان عقرب ،گز،کهورمحلی و کهور پاکستانی، آبیاری و مراقبت نگهداری و واکاری عرصه را از جمله عملیات‌های احیایی پیش بینی شده در این طرح برشمرد و افزود: تاکنون بیش‌از ۹۰ میلیارد ریال اعتبار از محل طرح ملی مقابله با ریزگردها صرف اجرای این پروژه شده است.

وی افزود: در شهرستان چابهار با وسعت ۲۳۷ هزار و ۵۳۲ هکتار؛ ۴۵ هزار و ۶۵۷ هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: این طرح در راستای کاشت یک میلیارد نهال برای حفاظت و صیانت از خاک در دستور کار این نهاد قرار گرفت.

به گزارش ایرنا ۱۸۷هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع گستره، سیستان و بلوچستان را به بزرگترین استان کشور تبدیل کرده این استان به واسطه برخورداری از ۲ ناحیه رویشی متفاوت ایرانی تورانی و عمانی با وجود واقع شدن در منطقه گرم و خشک کشور از تنوع گیاهی برخوردار است.

وزیر جهاد کشاورزی بهمراه معاونین امور زراعت و باغبانی و مجری طرح ملی گندم وزارت جهادکشاورزی، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، رئیس سازمان تعاون روستایی کشور ،مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران،مدیر عامل بانک کشاورزی کشور ،رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی، رئیس سازمان حراست مرکزی ،مدیرکل دفتر اموروزارتی ،مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌ها وزارت جهادکشاورزی صبح امروز از طریق فرودگاه زاهدان وارد استان سیستان وبلوچستان شد.

برنامه های شاخص وزیر جهادکشاورزی در این سفر یکروزه افتتاح و بهره برداری ده ها پروژه بخش کشاورزی، برداشت اولین خوشه های طلایی گندم ،اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت وآغاز طرح توسعه نخلستان ها با ارقام تجاری خرما در استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

پایان نهالکاری در کانون بحرانی فرسایش بادی چابهار با حضور وزیر جهاد کشاورزی

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha