۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۳۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85069368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله شبه‌نظامیان کلمبیا به ارتش ۹ کشته بر جای گذاشت

۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۳۹
کد خبر: 85069368
حمله شبه‌نظامیان کلمبیا به ارتش ۹ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- شبه‌نظامیان کلمبیایی در حمله به یک واحد نظامی در شمال کشور ۹ سرباز را کشته و ۹ تن دیگر را زخمی کردند؛ اقدامی که تلاش‌های رئیس جمهوری چپ‌گرای کلمبیا برای صلح با شورشیان را دشوار می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، این حمله روز چهارشنبه در منطقه «ال کارمن» در مرز ونزوئلا رخ داد و یک واحد نظامی را که مسئول تامین امنیت خطوط انتقال انرژی است، هدف قرار داد.

ارتش کلمبیا اعلام کرد ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که «ارتش آزادیبخش ملی» (ELN) مسئول این حمله است.

مهاجمان در این حمله از سلاح‌های دوربرد و بمب‌های دستساز استفاده کردند.

این مرگبارترین حمله شبه‌نظامیان از زمان ازسرگیری مذاکرات صلح آنها با دولت کلمبیا به شمار می‌آید.

«گوستاوو پترو» رئیس جمهوری کلمبیا که پیشتر وعده داده بود «صلح کامل» را برای این کشور ۵۰ میلیون نفر به ارمغان بیاورد، این حمله را محکوم کرد.

وی در توئیتی نوشت که حمله روز چهارشنبه «کاملا با صلح و مردم فاصله دارد.» پترو همچنین گفت که ۲ نفر از کشته‌ها، افسران ارتش و هفت تن دیگر، سربازانی بود که دوره خدمت اجباری سربازی را سپری می‌کردند.

برغم امضای توافق تاریخی صلح میان دولت کملبیا و گروه «ارتش مسلح انقلابی کلمبیا» (فارک) برخی از مناطق روستایی این هنوز تحت کنترل باندهای مواد مخدر و گروه‌های شورشی قرار دارد.

«هلدر گیرالدو» فرمانده ارتش کلمبیا گفت که نیروهای مسلح به عملیات‌های خود علیه شبه‌نظامیان «ارتش آزادیبخش ملی» ادامه خواهد داد و شکایتی در مورد «نقض جدی حقوق بشر» علیه این گروه تنظیم می‌کند.

ارتش آزادیبخش ملی در سال ۱۹۶۴ و تحت تاثیر انقلاب کوبا تاسیس شد و اکنون حدود ۲ هزار تا چهار هزار عضو در کلمبیا و ونزوئلا دارد.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که این گروه در قاچاق مواد مخدر و طلا نقش دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha