فارس میزبان ۱۰ رویداد گردشگری خوراک در نوروز۱۴۰۲

شیراز - ایرنا - مسئول هماهنگی امور معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: بیش از ۱۰ رویداد در قالب برنامه‌های ویژه و کارگاه آموزشی گردشگری خوراک در استان فارس با همکاری فدراسیون گردشگری خوراک برگزار شد.

روح الله روانشاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: استان فارس با بهره‌مندی از پوشش جنگلی و گیاهان دارویی و آب و هوای مناسب برای رشد گونه‌های مختلف از میوه و سبزیجات بومی، از تنوع غذایی قابل توجهی برخوردار است.

مسئول هماهنگی امور معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: انواع غذاهای بومی و سنتی در این خطه از کشور تهیه و طبخ می‌شود که در نوع خود منحصربه‌فرد و جالب است و باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی برای سفر به استان شده است.

روانشاد به ظرفیت بالای استان فارس در گردشگری غذایی اشاره کرد و گفت: عملکرد فدراسیون گردشگری خوراک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال گذشته و نوروز ۱۴۰۲ قابل ستایش است و جای تقدیر دارد.

وی رونمایی از پوستر شعار ملی گردشگری خوراک ایران و راه‌اندازی کمپین ملی گردشگری خوراک را از اقدامات شاخص این فدراسیون دانست و افزود: رونمایی از تیم ملی آشپزی ایران، برگزاری ده‌ها رویداد استانی، ملی و بین المللی در سال ۱۴۰۱ و رونمایی ازپوستر ۱۰ رویداد و برنامه استانی, ملی و بین المللی در نوروز ۱۴۰۲ از دیگر اقدامات این فدراسیون به شمار می‌رود.

مسئول هماهنگی امور معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس عنوان کرد: مساعدت در راه اندازی رشته گردشگری خوراک در مقاطع مختلف در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی نشان از برنامه‌ریزی، پیگیری‌های مستمر و تلاش‌های بی‌شائبه فدراسیون گردشگری خوراک اداره کل توسعه گردشگری داخلی وزارت گردشگری دارد.

روانشاد بیان کرد: بدون شک حمایت های بی‌دریغ و همه جانبه معاون گردشگری کشور، مدیرکلدفتر توسعه گردشگری داخلی، رئیس اداره تولید محصول و تلاش‌ها و برنامه ریزی مسئول محترم فدراسیون گردشگری خوراک در این وزارتخانه موجبات این هم افزایی را فراهم کرده است.

پیش از این هم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اعلام کرد که ۲۵ غذای محلی فارس به ثبت ملی رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha