۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85069155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز به قطب تولید نهاده های کشاورزی تبدیل شود

۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱
کد خبر: 85069155
البرز به قطب تولید نهاده های کشاورزی تبدیل شود

کرج – ایرنا – نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: استان البرز با وجود ظرفیت های مختلف همچون مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و فناوری می تواند به قطب تولید انواع نهاده های کشاورزی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباسی روز چهارشنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با شورای توسعه مکران که با حضور سردار حسین دهقان دبیر اجرایی شورای توسعه مکران و استاندار البرز در سالن شورای مرکزی دانشکدگان مستقر در کرج برگزار شد، افزود: استان البرز با تبدیل شدن به قطب تولید نهاده های کشاورزی همچون بذر، کود، نهال و سم می تواند به دیگر استان های کشور نیز خدمات ارایه دهد.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در این استان رکوردهای خوبی را در بخش های مختلف کشاورزی همچون گندم با تولید حدود ۱۳.۵ تن در هکتار به دست آورده اند، اظهار کرد: میانگین تولید گندم در واحد سطح در البرز حدود ۶ تن می باشد که در مقایسه با میانگین کشوری که ۳.۵ تا چهار تن است نشانه ای از همزیستی مسالمت آمیز بین دانشگاه، مراکز تحقیقاتی با بخش دولتی وخصوصی دارد.

وی گفت: اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود می تواند این الگو را در این بخش ها و استان ها نیز پیاده کرد که رکورد تولید شیر از یک راس گاو به میزان ۱۲۰ کیلوگرم در روز نیز نشانه ای این موفقیت در البرز است.

عباسی افزود: متوسط و رکوردی که در استان وجود دارد نشان می دهد که از ظرفیت دانشگاهی به خوبی استفاده شده ضمن اینکه استقرار ۹ موسسه تحقیقات کشاورزی در البرز و استفاده از محققان این مراکز می تواند مشکلات زیادی را در کشور برطرف کرد.

.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha