سفرهای نوروزی با اتوبوس در خراسان رضوی ۲۱ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: یک میلیون و ۹۳ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای در مسیرهای ورودی و خروجی استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تا امروز جابجا شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد رشد داشته است.

جعفر شهامت روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این در حالی است که طی بازه زمانی یاد شده ۲ میلیون و ۵۷۱ هزار مسافر از طریق جاده و با وسائل نقلیه شخصی وارد خراسان رضوی شده اند که در مقایسه با پارسال از رشد ۲درصدی حکایت دارد.

وی گفت: از ابتدای طرح راهداری در نوروز ۱۴۰۲، ۱۷میلیون و ۹۶۷ هزار تردد در طول جاده های استان ثبت شده است که در مقایسه با پارسال۱۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

از ابتدای تعطیلات نوروزی تا امروز هشتم فروردین ماه بالغ بر هفت میلیون زائر و مسافر وارد خراسان رضوی شده اند.

طبق برآوردهای صورت گرفته طی نوروز ۱۴۰۲ حدود ۱۰ میلیون زائر و مسافر به خراسان رضوی عزیمت می کنند که سفر حدود ۹۰ درصد از این مسافران از طریق خودروهای شخصی یا ناوگان اتوبوس بین شهری خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha