شمار بیمه شدگان روستایی و عشایر تربت‌حیدریه از مرز ۱۱ هزار نفر گذشت

تربت‌حیدریه - ایرنا - مسوول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تربت‌حیدریه گفت که افراد تحت پوشش خدمات بیمه ای این شهرستان به ۱۱ هزار و ۸۲۳ نفر افزایش یافت.

مهدی شاکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال هزار و ۶۲۵ نفر روستایی، کشاورز و عشایر در تربت حیدریه تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند و این روند رو به رشد تا بیمه شدن آخرین فرد واجد شرایط در سطح شهرستان ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۱ درصد مشمولان بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستائیان تربت حیدریه تحت پوشش قرار گرفته اند، گفت: هر فرد ۱۸ تا ۵۰ ساله روستایی، کشاورز یا عشایر می تواند با پرداخت مبلغ تعیین شده به عضویت صندوق بیمه اجتماعی درآید.


شاکری در پیوند با حق بیمه پرداختی توسط بیمه‌گذار افزود: هشت سطح درآمدی متفاوت برای کشاورزان، روستائیان و عشایر تعیین شده است که بر اساس آن با پرداخت حق بیمه بین ۶۶۰ هزار تا یک میلیون ۵۹۶ هزار تومان تا پارسال و ۷۵۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۶۰ هزار تومان برای امسال فرد واجد شرایط؛ تحت پوشش بیمه کامل اجتماعی قرار می گیرد.


وی با بیان اینکه دولت بخشی از هزینه این طرح را در قالب یارانه پرداخت می کند، اظهار کرد: افراد متقاضی بر اساس نوع بیمه و مبلغ پرداختی در قرارداد علاوه بر بهره مندی از خدمات مربوطه؛ بعد از بازنشستگی حقوق مستمری دریافت می‌کنند.

وی مزایای این بیمه را برای اقشار مختلف بویژه زنان روستایی دارای اهمیت و نیاز ضروری برشمرد و گفت: هم اکنون سه هزار و ۵۴۷ نفر زن روستایی و عشایر در تربت حیدریه تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند که تعدادی از آنها افراد سرپرست خانوار هستند.

مسوول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تربت‌حیدریه خدمات ارایه شده توسط این صندوق را شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و انتقال سابقه به سایر صندوق‌های زیر نظر دولت (انتقال سابقه به تامین اجتماعی و برعکس) عنوان کرد.

شمار بیمه شدگان روستایی و عشایر تربت‌حیدریه از مرز ۱۱ هزار نفر گذشت

شاکری اضافه کرد: همچنین به مستمری‌ بگیران صندوق بیمه روستایی وام قرض الحسنه بدون سود و بی نیاز از ضامن با تضمین بازپرداخت از محل حقوق دریافتی پرداخت می‌شود.


مسوول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تربت‌حیدریه با اشاره به مصوبه اخیر دولت که توسط معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد، گفت: بر این اساس و بزودی حمایت بیمه‌ای از مادران غیرشاغل خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری بصورت رایگان انجام می‌شود.


شاکری افزود: به موجبِ آیین نامه اجرایی این قانون؛ دولت مُکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی روستایی، مادران خانه‌دار غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر را بیمه کند.

به اعتقاد برخی کارشناسان این طرح برای شهرستانهایی همچون تربت حیدریه که جمعیت مولد قابل توجهی در روستاها دارند دارای اهمیت ویژه است زیرا تاثیر مثبتی در بخش های مختلف از جمله ثبات جمعیتی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا دارد.

تربت‌حیدریه از جمله شهرستانهای مهم و بزرگ خراسان رضوی با جمعیتی افزون بر ۲۲۵ هزار نفر در ۱۵۰ کلیومتری جنوب مشهد دارای چهار بخش تابعه مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و ۱۲۹ روستا است و به عنوان قطب کشاورزی در تولید برخی محصولات رتبه های برتر کشوری یا استانی را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha