۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85068979
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

مردم ما ایثارگری را در مکتب اهل بیت (ع) آموخته‌اند

رشت - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: مردم ما پیرو مکتب اهل بیت(ع) هستند و ایثار از جان و مال خود و کمک به همنوع را در این مکتب آموخته اند.

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا نقدی روز چهارشنبه در آیین توزیع ۷۲ هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب پذیر گیلان در رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهل بیت ما افطار خود را به افراد نیازمند می‌دادند و خود گرسنه می‌ماندند تا جایی که نعمت الهی و عظمت ایثار بر آنان نازل شد.

وی افزود: مردم ما نیز از همان جنس هستند و گذشت، فداکاری و خدمتگزاری در آنها نهادینه شده است و این ۷۲ هزار بسته معیشتی که در گیلان در حال توزیع می‌باشد، بخش بسیار کوچکی از فداکاری و خدمت مردم ما به همنوعان شان است.

وی ادامه داد: طرح مواسات و کمک مومنانه در سطح کشور به صورت گسترده در حال انجام است و با توجه به فرار رسیدن ماه مبارک رمضان مردم ما به اشکال مختلف از کمک همسایه به همسایه و تا شرکت در فعالیت های خیریه مانند این طرح در گروه‌های کوچک و بزرگ به اقشار محروم و نیازمند جامعه کمک می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران اضافه کرد: این کمکها و مساعدتها فقط با پول نهادها و خیرین جمع‌آوری نشده بلکه مردم سفره های خود را برای کمک به همنوعان کوچکتر کرده‌اند و ما به این ملت افتخار می‌کنیم.

سردار نقدی بیان کرد: ملت ما ایمان قوی و استواری دارند و همانطور که پیروزی در تقوا و آرمانهای الهی را سرلوحه خود دارند، کمک به همنوعان را نیز یک نوع جهاد و پیروزی می‌دانند که از این بابت به داشتن چنین ملتی افتخار می‌کنیم.

وی به در پیش بودن سالروز شهادت شهید املاکی اشاره و خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار گیلانی اسطوره مثال زدنی از ایثار و تلاش برای نجات جان یک بسیجی است او که از جان خود گذشت و ترجیح داد آن بسیجی را نجات دهد و خود به شهادت برسد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران اظهار کرد: طرح مواسات و کمک مومنانه نیز اقدامی همانند ایثار شهید املاکی است و در واقع مردم با تمام توان خود در این طرح حضور دارند و این حضور نشان دهنده آن است که مردم ما پیرو مکتب اهل بیت (ع) هستند.

آیین توزیع ۷۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۷۲ مییارد تومان از امروز چهارشنبه بین نیازمندان گیلان در رشت آغاز شد که در آیین توزیع این بسته‌های معیشتی ، سردار ضیاءالدین حزنی دبیر قرارگاه مرکزی بسیج سازندگی کشور، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان و سایر مسئولان سپاه قدس استان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha