بیشتر مسافران نوروزی مازندران از کدام استان‌ها هستند؟

ساری- ایرنا- رییس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری مازندران گفت: براساس اطلاعات استخراج شده از سامانه‌های اطلاعاتی تردد شمار جاده های استان، بیشترین تردد خودروی مسافران نوروزی از تهران، البرز، گلستان، خراسان رضوی، فارس و اصفهان به این خطه از شمال کشور است.

سید محسن هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : آخرین آمارهای کل تردد وسایل نقلیه در جاده های مواصلاتی و درون استانی مازندران از ۲۴ اسفند پارسال تا پنجم فروردین ماه ۲۳ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۷۹۱ تردد است.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۶ درصدی ترددهای خودرویی جاده های ارتباطی و درون استانی مازندران در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال ادامه داد: این میزان تردد در ۶ محور مواصلاتی و همچنین تردد درون استانی است.

رییس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری استان مازندران گفت: از کل تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی و درون استانی ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۷۰۲ تردد خودرو بین استانی انجام شده است که در این زمینه تعداد ترددهای خودرویی تغییر نکرده است.

وی میزان تردد خودویی درون استانی ۲۱ میلیون تردد خودرو اعلام کرد و افزود: براساس داده های استخراج شده در سامانه های تردد همچنین مقصد اصلی سفرهای مازندرانی ها به استان های تهران، گیلان، فارس، خراسان رضوی و قم است.

به گفته هاشمی در خصوص ماندگاری وسایل نقلیه در مازندران نیز ۱۷ درصد وسایل نقلیه یک تا سه روز، ۲۴ درصد وسایل سه تا هفت روز و یک درصد وسایل نقلیه یک تا دو هفته در استان می ماندند.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران آمار میزان اقامت مسافران در این استان را از تاریخ ۱۶ اسفند پارسال تا هفتم فروردین ماه را بیش از ۱۳ میلیون و ۶۶ هزار نفر شب اقامت اعلام کرد.

بیشتر مسافران نوروزی مازندران از کدام استان‌ها هستند؟

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha