بیانات حکیمانه رهبری نقشه تحول کشور را ترسیم می‌کند

تهران-ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بیانات حکیمانه رهبر انقلاب نقشه یک سال آینده کشور را در بعد تحول ترسیم می‌کند و همه دست اندرکاران حوزه حج و زیارت باید برای تحقق آن در این حوزه تلاش کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب در دیدار نوروزی معاونان، مدیران و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، مراد از تحول در کلام مقام معظم رهبری را دگرگونی توصیف کرد و با بهره از سخنان معظم له اظهار داشت: دگرگونی دشوار و سخت ولی امکان پذیر است و در این مسیر انسان نیازمند اعتمادِ به نفس ملی و هوشیاری و تکیه بر نقاط قوت از جمله بنیه درون دینی است تا در مسیر پیشرفت های بزرگ گام بردارد.

وی با بیان اینکه نباید نقاط ضعف را فراموش کرد، بیماری وابستگی به نفت و دلار، کمبود مشارکت مردمی درکارها و کم تحرکی در تجارت خارجی را از جمله ضعف های اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: راهکار برون رفت از این وضعیت در دیدگاه مقام معظم رهبری، رشد سریع و مستمر در برنامه های اقتصادی، افزایش شرکت های دانش بنیان و تحول در قانون گذاری است.

نواب با اشاره به اینکه دشمنان به‌دنبال از بین بردن سیاست‌های اقتصادی کشور هستند، افزود: مقام معظم رهبری همگان را به پرهیز از اسراف و تجمل گرایی افراطی، تعصب داشتن بر استفاده از تولیدات داخلی وداشتن روحیه اغماض توصیه و امید آفرینی را برای غلبه برنقشه های دشمنان خارجی و رفع مشکلات ضروری توصیف کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین بر ضرورت امید آفرینی در بخش های مختلف جامعه برای غلبه بر نقشه های دشمنان خارجی تاکید کرد.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: پیامبر اکرم (ص) انسان را به امر به معروف، نهی از منکر، کار نیک و تقوی توصیه می کنند و می فرمایند اگر این کارها انجام نشود خداوند برکات را می گیرد و افراد سلطه طلب بر انسان حاکم می شوند. وی افزود: اگر بدنبال تحول هستیم باید در کارهای جمعی این موارد را رعایت و در مورد کارهای فردی نیز بازنگری داشته باشیم.

دراین دیدار، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در سخنانی به جایگاه نوروز در جامعه ایرانی و گره خوردن آن با آموزه های اسلامی اشاره کرد و به ذکر روایتی از امام صادق(ع) در رابطه با نوروز پرداخت.

سید عباس حسینی افزود: عید واقعی روزی است که نافرمانی خدا را ننموده و بتوانیم گره ای از مشکلات مردم باز نماییم و ضمن تکریم ارباب رجوع، خالصانه به آنها خدمت کنیم.

وی از تمامی کارگزاران و دست اندرکاران حوزه حج و زیارت خواست با تحول ، نوآوری ، تولید خدمات جدید و بهتر و مدیریت هزینه ها و منابع انسانی در راستای تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کرده اند؛ گام بردارند.

رئیس سازمان حج و زیارت به دست اندرکاران این مجموعه توصیه کرد که با برادری، وحدت و همدلی درراستای توسعه سازمانی و ارائه خدمات صادقانه تلاش نمایند و مدیران برای رشد و شکوفایی نیروهای جوان زیر مجموعه خود برنامه ریزی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha