جاده‌های خراسان رضوی لغزنده و بارانی است

مشهد- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با تداوم بارش باران از ابتدای روز سه شنبه در استان بیشتر جاده های اصلی و فرعی خراسان رضوی لغزنده گزارش شده است.

جعفر شهامت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی و گزارش راهداران اداره های شهرستانی هم اکنون بارش باران در حوزه شهرستان های تربت حیدریه، رشتخوار، مه ولات، بجستان، گناباد و سبزوار گزارش شده است.

وی ادامه داد: با توجه به بارشها در بخش احمد آباد مشهد تردد در آزادراه مشهد-باغچه تحت تاثیر باران است و سطح بزرگراه چناران- قوچان و جاده درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان و بزرگراه باغچه -نیشابور در محدوده جوادیه نیز لغزنده گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز با اعلام هشدار نارنجی از شروع بارشهای رگباری توام با رعد و برق، وزش باد شدید با احتمال آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل ها از بعد از ظهر دیروز دوشنبه تا فردا چهارشنبه خبر داده است و بر این اساس بیشترین حجم بارش های امروز سه شنبه در نیمه شمالی است و برخی از نقاط مرکزی استان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

طبق برآوردهای صورت گرفته طی نوروز ۱۴۰۲ حدود ۱۰ میلیون زائر و مسافر به خراسان رضوی عزیمت می کنند که سفر حدود ۹۰ درصد از طریق ناوگان اتوبوس بین شهری و یا خودروهای شخصی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha