۷ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۳۴
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85067806
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خروج یک قطار دیگر از ریل در آمریکا و نشت مواد شیمایی

تهران-ایرنا- به گفته مقامات آمریکایی, یک قطار باری با نام " کانادا پاسفیک" در مناطق روستایی داکوتای شمالی از ریل خارج شد و این حادثه منجر به نشت مواد شیمایی سمی در اطراف شد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از "آسوشیتد پرس", مقامات محلی و راه آهن اعلام کرده‌اند که هیچ تهدیدی برای سلامت عمومی وجود ندارد.

این حادثه که در منطقه‌ای روستایی خارج از شهر ویندمر در حدود ۹۷ کیلومتری جنوب غربی فارگو رخ داد، هیچ جراحت و آتش سوزی نداشت.

اندی کامینگز، سخنگوی شرکت "کانادا پسیفیک" گفت: ۳۱ واگن از ۷۰ واگن قطار حوالی ساعت ۱۱:۱۵ یکشنبه شب (به وقت محلی) از ریل خارج شد. برخی از واگن‌ها که حامل آسفالت مایع بودند در این حادثه آسیب دیده و این مواد شیمایی به بیرون نشت کرده است. اما در نزدیکی محل این حادثه هیچ آبراهی وجود ندارد.

هنوز مشخص نیست که دلیل خروج این قطار از ریل چه بوده یا دقیقاً چه مقدار مواد شیمایی از آن نشت کرده است.

به گزارش ایرنا, ماه گذشته بود که مورتنسن سخنگوی پلیس شهرستان موهاو در ایالت آریزونا گفت که قطار در نزدیکی شهر تاپاک، نزدیک مرز ایالت با کالیفرنیا و نوادا از ریل خارج شد.
وی هیچ اشاره‌ای به نشت مواد خطرناک از واگن واژگون شده نکرد.

در اوایل فوریه، یک قطار متعلق به شرکت نورفولک ساترن، حامل مواد شیمیایی سمی در شرق ایالت اوهایو از ریل خارج شد و موجب آتش سوزی گسترده‌ای شد که دود غلیظی در هوای روستای «فلسطین شرقی» پخش شد. این امر دستور تخلیه، بسته شدن مدارس و جاده‌ها در مورد ایمنی راه آهن را به دنبال داشت.

یکی دیگر از قطارهای نورفولک ساوترن در ۴ مارس (۱۳ اسفند) در اوهایو از ریل خارج شد. هیچ ماده خطرناکی در آن نبود، اما خروج از ریل نگرانی‌ها در مورد ایمنی ریل و عملکرد شرکت را بیشتر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha