۷ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۵۴
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85067784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراضات علیه نتانیاهو تمامی ندارد؛ این بار موافقات برای تعلیق طرح جنجالی
عکس آرشیوی تظاهرات مخالفان دولت راست افراطی نتانیاهو در ابتدای هفته جاری

تهران-ایرنا-منابع خبری از تظاهرات هواداران جریان راستگرا در رژیم صهیونیستی در اعتراض به طرح تعلیق طرح جنجالی قانون اصلاح نظام قضایی توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خبر دادند.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های فلسطینی، درحالی که در هفته‌های گذشته سرزمین‌های اشغالی صحنه تظاهرات مخالفان علیه طرح جنجالی برای تصویب قانون اصلاح نظام قضایی بود، این بار هواداران کابینه راستگرا و افراطی رژیم نامشروع اسرائیل به خیابان آمده و علیه تعلیق این طرح توسط نخست وزیر دست به تظاهرات زدند.

سرزمین‌های اشغالی در ۱۲ هفته متوالی صحنه تظاهرات علیه طرح جنجالی نتانیاهو و کابینه افراطی وی بوده است.

اعتراضات و اعتصابات گسترده در فلسطین اشغالی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مجبور کرد که طرح جنجالی اش را متوقف کند.

منابع خبری گزارش دادند که نتانیاهو و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم، پس از برگزاری یک نشست توافق کردند که تغییرات موسوم به اصلاحات قضایی به تعویق بیفتد و این طرح در تابستان برای تصویب در کنست مطرح شود.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به "اصلاح قانون قضایی" که ساکنان سرزمین های اشغالی از آن به کودتای "قانون پایه" تعبیر می کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha