۷ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۲۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85067722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاخ سفید : انتظار جنگ داخلی در اسرائیل را نداریم

۷ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۲۵
کد خبر: 85067722
کاخ سفید : انتظار جنگ داخلی در اسرائیل را نداریم

نیویورک- ایرنا- جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید با ابراز نگرانی از تحولات در سرزمین های اشغالی و تل آویو گفت که انتظار جنگ داخلی نداریم.

جان کربی هماهنگ کننده رتباطات راهبری کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: بایدن خواهان آن است که سران اسرائیل به راه حلی دست پیدا کنند که از حمایت حداکثری برخوردار باشد و به صورت مستقیم نگرانی‌های خود را به نتانیاهو منتقل کرده است.

این مقام ارشد کاخ سفید تصریح کرد: بایدن نگران احتمال بروز جنگ داخلی در اسرائیل نبوده و انتظار آن را نیز ندارد.

وی مدعی شد، آمریکا معتقد است که جوامع دموکراتیک با درخواست ها و ایجاد تعادل تقویت می‌شوند.

جان کربی در خصوص گزارش‌های توقف اصلاحات جنجالی قضایی اسرائیل گفت: گزارش‌های مطبوعاتی در خصوص تاخیر در اجرای این اصلاحات را دیده ایم. ما قادر به تایید آن گزارش های مطبوعاتی نیستیم. واکنش ما انتظار برای صحیح بودن این گزارش ها است.

وی ادامه داد: نگرانی ما این است که این قانون اصلاحی مغایر با درخواست ها و ایجاد تعادل است و روش پیگیری آن به گونه ای بوده که نظر همه افراد را جلب نکرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم، بعد از برگزاری یک نشست توافق کردند که تغییرات موسوم به اصلاحات قضایی به تعویق بیفتد و این طرح در تابستان برای تصویب در کنست مطرح شود.

آنان همچنین توافق کردند که یک گارد ملی (صهیونیستی) وابسته به وزارت امنیت تاسیس شود.

از سوی دیگر، رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که «تامیر باردو» رئیس پیشین موساد از نتانیاهو خواسته است که فورا استعفا دهد.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که تاکنون تهدیدات خارجی و اختلافات داخلی به این گستردگی در سرزمین های اشغالی ندیده بودیم.

در پی اعتراضات به تصمیم های کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو»، موجی از اعتصابات، سرزمین های اشغالی فلسطین را فرا گرفت، به گونه ای که زندگی مردم از حالت عادی خارج شده است.

اعتراضات به تصمیم های کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه نیز ادامه یافت و ابعاد گسترده تری به خود گرفت.

امروز موج گسترده ای از اعتصابات در میان دستگاه های خدمات رسان به صهیونیست ها، در سرزمین های اشغالی آغاز شد به طوری که زندگی را در این مناطق مختل کرد.

از صبح امروز فرودگاه ها، بنادر، شرکت های هواپیمایی، شرکت برق، دانشگاه ها، سینماها، هتل ها و فروشگاه های بزرگ به جمع این اعتصابات پیوسته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha