باران بهاری جاده‌های خراسان رضوی را لغزنده کرد

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در پی آغاز بارشهای بهاری در استان بسیاری از جاده های اصلی و فرعی خراسان رضوی لغزنده گزارش شده است.

جعفر شهامت عصر دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی و راهداران ادارات شهرستانی هم اکنون بارش باران در حوزه شهرستان های سبزوار و بردسکن و بخش احمد آباد مشهد موجب لغزندگی سطح جاده ها در این مناطق شده است.

وی گفت: بر این اساس بزرگراه باغچه- نیشابور و آزادراه باغچه- مشهد تحت تاثیر بارشهای یاد شده قرار دارد و به رانندگان توصیه می شود ضمن رعایت نکات ایمنی، فاصله طولی مناسب را با خودروهای دیگر حفظ نمایند.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز با اعلام هشدار نارنجی از شروع بارشهای رگباری توام با رعدوبرق، وزش باد شدید با احتمال آبگرفتگی، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیل ها از بعدازظهر امروز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری خبر داده است.

بر این اساس بیشترین حجم بارش های امروز دوشنبه در نیمه غربی و نوار جنوبی استان و بارشها در روز سه شنبه نیمه شمالی و برخی از نقاط مرکزی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

طبق برآوردهای صورت گرفته طی نوروز ۱۴۰۲ حدود ۱۰ میلیون زائر و مسافر به خراسان رضوی عزیمت می کنند که سفر حدود ۹۰ درصد از طریق ناوگان اتوبوس بین شهری و یا خودروهای شخصی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha