تصادفات منجر به فوت در جاده های آذربایجان شرقی ۵۵ درصد کم شد

تبریز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از ۲۵ اسفند پارسال تا هفتم فروردین امسال، میزان تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد کاهش یافته است.

اورجعلی علیزاده، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه طرح نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال در جاده های استان اجرا می شود، اظهار کرد: بر اساس آمار پلیس راه استان، تعداد تلفات منجر به فوت در جاده های ارتباطی استان تا امروز ۶ نفر بود که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ نفر بوده است.

وی ادامه داد: کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده ای استان در طرح نوروزی امسال در سایه اجرای طرح های ایمنی جاده ای و همکاری دستگاه های ذیربط مانند پلیس راه، راهداری، اورژانس، هلال احمر و کلیه عوامل اجرایی روی داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اظهار امیدواری برای ادامه روند کاهش تلفات جاده ای ناشی از تصادفات جاده ای تا ۱۵ فروردین امسال، گفت: عوامل اجرایی و راهداران در طول جاده های استان برای ارایه خدمات به رانندگان و مسافران نوروزی مستقر بوده و با ایجاد بستر مناسب، ایمن سازی جاده ها و مدیریت ترافیک در جهت کاهش تصافات جاده ای تلاش می کنند.

علیزاده، با اشاره به تردد ۱۲ میلیون خودرو در جاده های آذربایجان شرقی تا هفتم فروردین امسال، ادامه داد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: با وجود بارش باران در روزهای گذشته، هیچ گونه مشکل و محدودیت ترافیکی در جاده های آذربایجان شرقی وجود ندارد.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha