بیش از ۴۲ هزار نفر در استان بوشهر با آموزش‌های فنی‌وحرفه ای توانمند شدند

بوشهر - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: سال گذشته ۴۲هزار و ۵۶۵ نفر در استان با شرکت در چهارهزار و ۹۵۰ دوره آموزشی در ۲ بخش دولتی و خصوصی مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای را فرا گرفتند.

عبدالمجید دراهکی روز دوشنبه در حاشیه نشست برنامه‌ریزی آموزش‌های مهارت در سال مهار تورم و رشد تولید در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ۷۵۰ حرفه مهارتی با تنوع‌های مختلف در ۱۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۲۸۰ آموزشگاه آزاد خصوصی در این استان ارائه شده است.

وی افزود: بر اساس رصد اشتغال مهارت آموختگان بیش از ۷۰ درصد در بنگاه های مختلف اقتصادی و کارآفرینی جذب بازار کار می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر تصریح کرد: آموزش‌های فنی وحرفه‌ای مجموع آموزش‌های نظری و عملی است که با هدف ارتقا دانش افراد، ایجاد مهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در آنها اجرا می‌شود و مهارت‌آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطح‌های مشخص آماد می‌کند.

دراهکی ادامه داد: برای ارائه آموزش چهارمیلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت در سال جاری در دو بخش دولتی و خصوصی فنی و حرفه ای در سطح استان برنامه‌ریزی آموزشی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر یادآور شد: توانمندسازی افراد جامعه با ارائه مهارت امکان پذیر است و این مهم می‌تواند زیربنای اقتصاد مقاومتی باشد.

وی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در رشته‌های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، پرورش ماهی در قفس، پروش میگو، تعمیر موتور قایق بنزینی، کارآفرینی، ایمنی و بهداشت، تراش سی ان سی و عمران انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر بیان کرد: در ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری، پادگان، زندان، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، عشایر، مراکز درمان اجباری، کارگاه‌های صنایع و اصناف و سکونتگاه‌های غیر رسمی اداره کل استان موفق به تحقق اهداف آموزشی با بیش از ۱۲۰ درصد شده است.

دراهکی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای ابراز امیدواری کرد: با کمک مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم در راستای رفع نیاز مهارتی استان از طریق طراحی و اجرای دوره های پویاتر وموثر تر گام های موثری برداریم.

وی گفت: مهارت‌آموزی به عنوان راهگشای اشتغال نقشی مهم در حل مشکلات جوانان و توسعه استان دارد و باید زمینه توسعه آن فراهم شود.

دراهکی افزود: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی‌وحرفه ای مبنی بر ارائه آموزش‌ها به شکل رایگان است اما برخی صاحبان صنایع از این فرصت بهره لازم را نمی‌برند و گاهی از این قابلیت بی اطلاع هستند که می‌طلبد رسانه‌های جمعی جهت تحقق این مهم درکنارآموزش های فنی و حرفه‌ای گام بردارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha