سالی که گذشت؛ نیروگاه نکا حدود ۹ میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق تولید کرد

ساری- ایرنا- نیروگاه شهید سلیمی نکا در سال گذشته هشت میلیارد و ۹۰۴ میلیون و ۳۴۸ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص برق تولید کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا ،نیروگاه شهید سلیمی واقع در شرق مازندران ،سال گذشته حدود ۸۰.۵ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخار و حدود ۱۹.۵ درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

بنابر این گزارش در اسفند ماه سال گذشته نیز بیش از ۶۲۱ میلیون و۸۲۴ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد که از این میزان تولید بیش از ۵۹۲ میلیون و۴۳۷ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

این شرکت برای ایجاد آمادگی تولید پایدار در دوران پیک مصرف فصل تابستان امسال، تعمیرات میاندوره ای واحد ۲ بخار به مدت ۳۰ روز و تعمیرات اساسی واحد دو گازی و بویلر ۲ بازیاب در بلوک سیکل ترکیبی به مدت ۹۰ روز آغاز کرده است و گروه های مختلفی از کارکنان از حوزه های تعمیرات، بهره برداری با پشتیبانی کارکنان ستادی به طور پیوسته مشغول فعالیت هستند تا این واحدها پس از انجام تعمیرات، طبق برنامه به شبکه سراسری برق کشور متصل شوند.

واحدهای بخاری نیروگاه بعد از هر ۲۵ هزار ساعت کارکرد معادل واحد، مورد تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزار ساعت کارکرد، تحت عملیات تعمیرات اساسی قرار می‌گیرند.
این تعمیرات اساسی، بهینه سازی توربین فشار ضعیف، ژنراتور و بویلر تا ترمیم عایق‌های بویلر و تمیزکاری لوله‌های کندانسور اصلی و فرعی و کولرهای آب سرویس بوده و برخی بازدید و تمیزکاری، تست و تنظیم، شست و شو، تعویض و انجام برخی اقدامات تخصصی دیگر را شامل می‌شود.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha