ارتقای تولید، راهکار مهم برای مهار تورم در خراسان‌شمالی است

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: افزایش میزان تولید و حفظ ارزش افزوده راهکار مناسبی برای مهار تورم در استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر فخر موحدی روز یکشنبه در بازدید از اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: تلاش برای تولید یکی از راهکارهای مهم برای تحقق شعار سال است.

وی افزود: تحقق شعار سال و مهار تورم و حتی افزایش میزان تولید در استان های کم برخوردار کاری سخت تر است زیرا بازار و تولید در این استان ها به استان های همجوار وابسته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: کمیته عملیاتی تحقق شعار سال استان در دستور کار است تا تمامی زوایای تحقق شعار بررسی شود.

وی عنوان کرد: حفظ ارزش افزوده کالا از اقدامات مهم برای کنترل تورم است و باید تمامی توان را برای حفظ این شاخص بسیج کرد.

فخر موحدی با تاکید بر نقش دامپزشکی در تحقق شعار سال گفت: این اداره کل نقش زیادی در حفظ و صیانت از سرمایه های دامی استان دارد، این استان منطقه ای دامپرور و قطب دامداری کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

خراسان شمالی با دارا بودن بیش از ۲ میلیون راس دام سبک و حدود ۸۰ هزار راس دام سنگین قطب دامپروری کشور محسوب می شود و معیشت بسیاری از مردم به این بخش گره خورده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha