۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85066485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لازمه معرفی میراث فرهنگی، احیا و مرمت آثار تاریخی است

اصفهان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: توجه به آثار و بناهای تاریخی و حفاظت از آن‌ها را باید در اولویت کاری خود قرار دهیم چرا که لازمه معرفی میراث فرهنگی و بناهای تاریخی به گردشگران مرمت، احیا و حفظ آنهاست.

به گزارش ایرنا، مهران زینلیان روز یکشنبه در بازدید از تعدادی از بناهای تاریخی شهرستان فلاورجان، با اشاره به اهمیت احیا بناهای تاریخی اظهار داشت: همه در قبال حفظ آثار تاریخی مسئولیت داریم و با فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه حفظ میراث فرهنگی می‌توانیم میزان آسیب به آثار تاریخی را کاهش دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با حضور در شهرستان فلاورجان از تعدادی از بناهای تاریخی شهرستان فلاورجان بازدید کرد.
در این برنامه که با همراهی مدیرکل دفتر روستایی استانداری اصفهان، فرماندار و تعدای از مدیران شهرستان صورت گرفت، مسوولان از مجموعه تاریخی چهار برج (روستای چهار برج)، چهل برج روستای کلیسان و بقعه پیربکران بازدید کردند.
بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات محلی، بازدید از ساختمان نیمه تمام اورژانس۱۱۵، ساختمان شهرداری و سیل‌بند شهر طاد، پروژه احداث آتشنشانی روستای سهرو فیروزان و کانال حادثه‌خیز روستای ونهر از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به شهرستان فلاورجان بود.

استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستاست؛ بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی در این استان شناسایی شده و یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

فلاورجان با بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های تاریخی استان در ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان است. از جمله آثار تاریخی این شهرستان می‌توان به پل‌های فلاورجان و پیربکران، برج‌های کبوتر، بقعه پیربکران و مسجد جامع اشترجان اشاره کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha