۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85066407
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اصفهان و کاشان میزبان بیشترین تعداد گردشگران نوروزی در استان

اصفهان-ایرنا-مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: اصفهان، کاشان و خور و بیابانک از ابتدای تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ تاکنون به ترتیب میزبان بیشترین تعداد گردشگران در این استان بوده‌اند.

شهرام امیری، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲۴ اسفند تا ابتدای روز پنجم فروردین امسال بیش از پنج میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر نوروزی به استان وارد شدند که بیشترین آنها در اصفهان، کاشان و خورو بیابانک حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری زیر پوشش اداره‌کل میراث فرهنگی استان انجام‌ شده است.

امیری با اشاره به اینکه در مدت مذکور یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر حداقل به مدت یک‌ شب در استان اقامت داشتند، اظهار داشت: ۸۰ درصد از این اقامت‌ها در شهرستان اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۴۰ اثر تاریخی و مکان گردشگری به مجموعه جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان اضافه شد، خاطرنشان کرد: از این جاذبه‌ها می توان به مقبره خواجه نظام‌الملک در اصفهان و خانه طباطبایی‌ها در کاشان اشاره کرد.

مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: میزان بازدید و اقامت گردشگران نوروزی در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی، مجموعه میدان امام(ره) را پُربازدیدترین اثر تاریخی در تعطیلات نوروزی امسال در استان دانست و افزود: پس از آن باغ فین کاشان و کاخ موزه چهلستون اصفهان در صدر آثار تاریخی پُربازدید قرار دارند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های "وزوان" ،"مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha