۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85065828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری خراسان‌شمالی ۲۷۶ درصد رشد داشت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: ۵۹۰ هزار و ۵۴۸ نفر از ۱۷ اسفند سال ۱۴۰۱ تاکنون از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷۶ درصد رشد داشت.

علی مستوفیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۱ هزار ۵۱۳ نفر از اماکن تاریخی، ۱۱۶ هزار ۴۲۰ نفر از اماکن مذهبی، ۲۴۳ هزار ۴۶۲ نفر از اماکن طبیعی، ۶۸ هزار و ۷۹۳ نفر از اماکن تفریحی و فرهنگی و ۶۰ هزار ۱۱۰ نفر از اماکن دست‌ساز بازدید کردند.

وی یادآور شد: خراسان شمالی به دلیل قرارگرفتن در مسیر خراسان رضوی و بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، طبیعت بکر و سرسبز و وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و زیارتی هرساله میزبان بسیاری از زائران و مسافران است.

مستوفیان گفت: استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد، خانه صنایع‌دستی جاجرمی بجنورد، چهار تاقی تیموری شیروان، ارگ تاریخی بلقیس اسفراین، دژ آلمادوشن راز و جرگلان، قلعه جلال‌الدین گرمه، مسجد جامع جاجرم موزه گرمابه، تاریخ شهر فاروج، روستاهای درکش، اسطرخی، اسفیدان و رویین از مهم‌ترین جاذبه‌های خراسان شمالی است.

وی با اشاره به برگزاری تورهای رایگان استان گردی در خراسان شمالی گفت: با شروع سفرهای نوروزی تا به امروز ۱۸ تور رایگان استان‌شناسی باهدف آموزش و معرفی جاذبه گردشگری و تاریخی خراسان شمالی و افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در استان با مشارکت شهرداری و همکاری راهنمایان گردشگری برگزار شده است.

مستوفیان ادامه داد: این تورها از عمارت مفخم و آینه‌خانه شروع و پس از بازید از اسب‌های اصیل ترکمن، پارک خانوادگی آفرینش ماهیگیری و قایق‌سواری، پارک بش قارداش، خانه صنایع‌دستی، المان‌های زیبای پارک‌شهر و پارک زیبای باباامان و بازدید از ظرفیت های اقامتی استان در نهایت به بازارچه صنایع و نوروزگاه های سطح استان در دو نوبت صبح و عصر ختم می‌شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگراز این خطه گذر می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha