۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85065625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امدادرسانی به ۳۱۴ نفر در حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: نیروهای هلال احمر استان از زمان اجرای طرح امداد و نجات نوروزی تاکنون در ۸۰ مورد حادثه امدادرسانی داشته‌اند و به ۳۱۴ نفر در حوادث جاده‌ای خدمات امدادی ارائه شده است.

محمدعلی کاوسی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: طرح عملیات امداد و نجات نوروزی هلال احمر با استقرار پایگاه‌های امداد و نجات در جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

وی افزود: از مجموع حوادث به وقوع پیوسته در این مدت ۶۳ مورد جاده‌ای، چهار مورد سیل و آبگرفتگی، سه مورد شهری و یک مورد کوهستان بوده همچنین ۹ مورد به پایگاه‌های امداد و نجات مراجعه داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۶۰۲ حادثه‌دیده از خدمات هلال احمر بهره‌مند شده‌اند گفت: از این تعداد به ۳۱۴ نفر در حوادث جاده‌ای، ۲۵۶ نفر در حوادث سیل و آبگرفتگی، ۲ نفر در حوادث کوهستان، سه نفر در حوادث شهری و ۲۷ نفر به صورت حضوری خدمات لازم ارائه شده است.

وی نجات‌یافتگان این حوادث را ۴۴ مورد عنوان کرد و گفت: ۳۵ حادثه‌دیده توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی منتقل و ۹ نفر در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

کاوسی با بیان اینکه ۳۲۴ نفر در قالب ۱۳۶ تیم امدادرسانی داشته‌اند افزود: همچنین ۱۲۷ دستگاه خودرو امدادی به‌کارگیری شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۱۷ مورد عملیات فنی رهاسازی در حوادث ترافیکی انجام شده و ۶۸ نفر هم در پایگاه‌های امدادی اسکان داده شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خواستار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان شد و گفت: متاسفانه از ابتدای امسال ۳۱ مورد حادثه جاده‌ای به هلال احمر اعلام شده که ۱۲۸ مصدوم و ۱۰ فوتی برجا گذاشته است.

وی از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه حادثه‌ ضمن حفظ خونسردی برای بهره‌مندی از خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha