۱۸ میلیون تردد خودرو در جاده‌های مازندران ثبت شد

ساری - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با اشاره به حجم بالای حضور مسافران در این استان گفت: از زمان اجرای طرح نوروزی تاکنون ۱۸ میلیون تردد خودرویی در محورهای اصلی این استان ثبت شده است.

حسن جهانیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از اواسط اسفند پارسال، افزود: این میزان تردد خودرویی در جاده های مازندران به نسبت مدت مشابه سال قبل حدود ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از این میزان تردد ثبت شده حدود ۲۰ درصد مربوط به جاده هراز که یکی از محورهای مواصلاتی مهم مازندران است می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: مابقی ترددهای خودرویی ثبت شده مربوط به دیگر محورهای مواصلاتی از جمله سوادکوه، کیاسر و کندوان است.

وی با اشاره به پایان دور نخست تعطیلات نوروزی، اظهار داشت : با این وجود حجم بالای تردد خودروها را در جاده های مازندران شاهد هستیم که نشان دهنده حضور بیشتر مسافران به این استان است.

جهانیان گفت: با توجه به ریزش های متعدد کوه در جاده کندوان اما نیروهای راهداری با تلاش های شبانه روزی خود سعی کردند تا این مسیر را بازگشایی نمایند و امکان تردد خودروها در این محورها فراهم باشد و خوشبختانه با پاکسازی های مسیر امکان تردد در این جاده نیز فراهم است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha