۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85065553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۲۱ هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه آزادشهر دیدن کردند
امامزادگان آق امام آزادشهر

گنبدکاووس - ایرنا - دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آزادشهر گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند پارسال تاکنون ۱۲۱ هزار مسافر و گردشگر از بقاع متبرکه بالاخص امامزادگان "آق امام" این شهرستان دیدن کردند.

طاها عسگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: از آغاز تعطیلات نوروزی امسال تاکنون در مجموع حدود ۳۰۰ هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی در مناطق شهری و روستایی آزادشهر دیدن کردند که ۱۲۱ هزار نفر آنها در بقاع متبرکه این شهرستان حضور یافتند.

وی، بقعه متبرکه محمد بن زید (ع) و زیارتگاه آق امام و امامزاده ابوالقاسم حمزه بن موسی بن جعفر (ع) روستای کاشیدار را از مهمترین بقاع متبرکه آزادشهر برشمرد و افزود: در بازه زمانی ذکر شده، حدود ۱۶۳ هزار نفر هم از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی، ۱۵ هزار و ۳۲۲ نفر از اماکن تاریخی و ۲۶ نفر از موزه مردم شناسی این شهرستان دیدن کردند.

عسگری از اقامت ۲۶ هزار و ۲۵۵ نفر از مسافران نوروزی در مراکز اقامتی آزادشهر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان ۱۱ فروردین امسال خبر داد و اضافه کرد: ستاد خدمات سفر این شهرستان برای اقامت گردشگران ۳۰ مرکز اقامتی شامل سه هتل، یک هتل آپارتمان، ۱۱ واحد بوم گردی روستایی، چهار خانه مسافر، یک زائر سرا و ۱۰ آموزشگاه در قالب ۱۰۲ کلاس تدارک دیده است.

دبیر ستاد خدمات سفر آزادشهر، ظرفیت پذیرش مسافر در مراکز اقامتی تدارک دیده شده را روزانه ۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی امسال تا پایان دیروز جمعه ۱۱ فروردین، چهار هزار و ۲۷۷ مسافر در هتل‌ها، هزار و ۷۴۴ گردشگر در بوم گردی‌های روستایی، ۱۷ هزار و ۸۶۲ نفر در مراکز طرح اسکان آموزش و پرورش و اقامتگاه‌های غیر رسمی و بقیه هم در مهمانسراهای ادارات و نهادها، خوابگاه‌های دانشجویی، خانه مسافر و هتل آپارتمان این شهرستان اقامت داشتند.

۱۲۱ هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه آزادشهر دیدن کردند
بوستان جنگلی شبنم نوده خاندوز آزادشهر

عسگری افزود: برای ارائه مطلوب خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی کمیته نظارت ستاد خدمات سفر آزادشهر طی مدت اشاره شده درمجموع ۱۲۰ نوبت از مراکز اقامتی، پذیرایی و گردشگری این شهرستان بازدید کرده است.

وی همچنین گفت: در بین جاذبه‌های طبیعی و تفریحی آزادشهر، بوستان جنگلی شبنم شهر "نوده خاندوز" این شهرستان بیشترین آمار بازدید و اتراق مسافران و گردشگران نوروزی را با حدود ۵۰ درصد به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، موقعیت جغرافیایی آزادشهر واقع در دامنه و امتداد سلسه جبال البرز شرقی و قرار گرفتن در ۲ مسیر پُرتردد و اصلی یعنی استان گلستان به شاهرود (خوش ییلاق) و به مشهد مقدس، سبب شده تا در ایام مختلف سال بالاخص تعطیلات نوروزی و تابستان هزاران مسافر و گردشگر که بیشترشان زائران ثامن الائمه حضرت امام رضا (ع) هستند، از این شهرستان عبور و از چند ساعت تا چند روز را در کنار جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی آن اوقات خوشی را سپری کنند.

روستای فارسیان (ماسوله گلستان) با یخچال‌های طبیعی، بافت سنتی و زیبای روستاها، قلعه‌های باستانی و پل‌های تاریخی، وجود آبشارهای متنوع از جمله مجموعه آبشارهای لاشو، انواع صنایع دستی اقوام ساکن در آزادشهر، تفرجگاه‌های جنگلی سوجاق، وطن و سوسرا، بقعه پیرآباد، کاخ خوش ییلاق، موزه مردم شناسی در پارک شهر، بقعه متبرکه محمد بن زید و زیارتگاه آق امام و امامزاده ابوالقاسم حمزه بن موسی بن جعفر(ع) روستای کاشیدار بخشی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان آزادشهر هستند.

وجود پارک‌های جنگلی "آزادشهر، زیتون تپه و شبنم نوده خاندوز" با دارا بودن امکانات تفریحی و پذیرایی و داشتن چشم اندازهای زیبا از بهترین مکان‌های گردشگری آزادشهر هستند که مسافران و گردشگران می‌توانند ساعات خوشی را همراه خانواده در آنها سپری نمایند.

شهرستان آزادشهر با افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که متشکل از اقوام و مذاهب اسلامی با فرهنگ‌های خاص شان، درشرق استان گلستان واقع است.

طبیعت و تاریخ کهن آزادشهر آماده میزبانی از مسافران نوروزی

مینودشت، نمونه کوچکی از بهشت مقابل دیدگان گردشگران گلستان

جاذبه‌های زیارتی، مقصد سفر گردشگران نوروزی گلستان

عشایر مرزنشین و طبیعت مراوه‌تپه میزبان مسافران نوروزی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha