۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۰۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85065345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رژیم صهیونیستی بیش از ۸ هزار واحد مسکونی احداث می‌کند

تهران- ایرنا- منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، رژیم صهیونیستی بیش از ۸ هزار واحد مسکونی در فلسطین اشغالی احداث می‌کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، گروه «صلح اکنون» گزارش داد، شورای عالی برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی پنجشنبه احداث هفت هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی جدید برای شهرک‌نشینان صهیونیست را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، کابینه بنیامین نتانیاهو همچنین مناقصه‌ای را برای احداث یکهزار و ۲۹ واحد مسکونی در قدس اشغالی و کرانه باختری منتشر کرده است.

این گزارش می‌افزاید، شورای عالی برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی طرح ساخت ۳۷ شهرک صهیونیستی و مجتمع‌های مسکونی و قانونی کردن تعدادی شهرک در اراضی فلسطینی را تصویب کرده است.

پیش تر نیز پارلمان رژیم صهیونیستی طرح لغو قانون موسوم به «قانون قطع تماس» را به تصویب رساند که با لغو یک قانون مصوب سال ۲۰۰۵ امکان بازگشت اشغالگران به شهرک‌های تخلیه‌شده در شمال کرانه باختری و نوار غزه را فراهم می‌کند. این قانون در سال ۲۰۰۵ اجرایی شد و دستور برچیدن ۲۱ شهرک صهیونیست‌نشین در شمال کرانه باختری و نوار غزه و تخلیه شهرک‌نشینان و ارتش رژیم از این منطقه را صادر کرده بود.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داده است طرح لغو برخی از بندهای «قانون قطع تماس» با ۳۱ رأی موافق و ۱۸ رای مخالف به تصویب رسید.

اقدامات رژیم اسرائیل در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ / اول اسفند ۱۴۰۱ با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که پس از ۶ سال از آخرین قطعنامه این شورا صورت گرفت و آمریکا نیز در نقش مخالف متحد دیرینه‌اش ظاهر شد.

آخرین بار، در دسامبر ۲۰۱۶ دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده به قطعنامه‌ای در شورای امنیت که از رژیم صهیونیستی خواسته بود شهرک‌سازی را متوقف کند، رای ممتنع داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha